NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mini_ice
Då jag läst runt på lite forum om eftermarknads xenon som effektivt tar livet av ?wwm? torkarmotorn iaf, så är jag väldigt tveksam till att sätta i xenon i mitt helljus på min V50 -09 finns det någon som inte har haft det problemet eller finns det någon lösning så att den inte går sönder?? Skulle vara skönt att få ett slut på denna disskusion.
av MatsO
Jag är inne på att göra det samma men som jag har fattat det så ska det vara lungt så länge man dar egen matning till Xenonballasterna och bara tar styrning från befintliga helljus.
Dock har jag itne klurat ut var och hur jag ska dra in kablarna i strålkastarna
Jag lät Volvos verkstad sätta in Xenon från Xenonkungen och jag har inte haft några bekymmer över huvudtaget, kostade 3000 med allt men då har jag ju garanti på allt också, det var det enklast för mig. :-)-)
Användarvisningsbild
av opA
Eller så chansar man lite.. hade xenon i dimljusen på min förra V50 på befintligt kablage och fick aldrig några problem under dom ~3 åren dom satt där i.

Nu i den nya har jag 70W xenon i helljuset och 35W i dimljusen och kör dessa utan problem med på befintligt kablage här med.. peppar peppar :)

Även om fläktmotorn fungerar brukar grun[…]

Jag kan höra på nyheterna precis lika b[…]

Anliggande frambroms 740

Får börja med att plocka av oket och sm[…]

Då har du samma problem som jag, man vet int[…]