NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Awander
Hej har problem med min v50 2.0 d 9800mil, årsmodell 09. Har lite problem med min bil att den "dör" vid gaspådrag, kan köra tills bilen blir varm sen efter en stund när man trycker till på gasen så går varvräknaren till tomgångsläge och bilen står o går på tomgång och när jag trycker på gaspedalen så händer det inget vartalet rör sig inte å det går inte att köra bilen. går inte ens att krypköra med bilen för att den är så orkeslös, men om jag stänger av bilen och startar den igen så funkar den som den ska och det går o gasa o allt men efter en stund så uppsker samma sak att den bara "dör". Har haft bilen inlämnad 6 gånger nu o dom hittar inge fel har bytt en del grejor men inte fått någon ordning på den.
Någon annan som har haft liknande problem?
av peetan
Hade samma problem på min. Dock en 05.

Hade inne den 9 ggr totalt till jag fick mig ett bryt och ställde bilen mitt inne i verkstan, bad sedan att få den inlöst.

Kundansvarig sa efter han kollat upp den: Vi tar tillbaka den.

Enligt verkstan hade de bytt allt....vad det nu innebär.
av Awander
Hehe ok. ja på min så har dom byt allt som har å göra med partikelfiltret att gör och massa olika givare och nu har dom byt styrenheten till morton och det är fortfarande samma fel. Killarna in på volvo håller på o slita håret av sig o fattar inte va felet är. Men jag har googlat en j**** massa nu o man ska tydligen kunna göra någån gaspedals test, men det börjar bli lite smått jobbigt att inte ha nån bil har haft en inne på verkstan i 2 månader och har haft bilen i 3 månader så det har ju inte blivit så mycket åkande med den.
av Miguelfraguela
Hej.
Jag har liknande problem.
När jag kör med bilen så hör jag ett vinade ljud som ökar när jag gasar och kör. När jag släpper gasen och försvinner ljudet. Men varv märaren går upp och ner en stund.

Sen ibland så stannar bilen, när jag startar bilen igen och gasar så dör bilen. Då får jag öppna motor huven och dra ur kontakten till bensin tryckgivaren. Och sätta tillbaks den igen. Då fungerar bilen igen.

Men det vinande ljudet fortsätter att höras. Och varv mätaren går upp och ner iaf. Så jag ska byta tryck givaren och hoppas att det bara ör det!
av Miguelfraguela
Hej.
Jag har liknande problem.
När jag kör med bilen så hör jag ett vinade ljud som ökar när jag gasar och kör. När jag släpper gasen och försvinner ljudet. Men varv märaren går upp och ner en stund.

Sen ibland så stannar bilen, när jag startar bilen igen och gasar så dör bilen. Då får jag öppna motor huven och dra ur kontakten till bensin tryckgivaren. Och sätta tillbaks den igen. Då fungerar bilen igen.

Men det vinande ljudet fortsätter att höras. Och varv mätaren går upp och ner iaf. Så jag ska byta tryck givaren och hoppas att det bara ör det!

@EbbevonVolvo , Ja nästa knarr får du[…]

Då är där en gul klen kabel mellan[…]

Imma i strålkastarna

Okej, tackar Skickat från min iPad med Ta[…]

Kupevärme

Är det "vanlig" AC eller ECC p&arin[…]