NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är lite petig med störande färger..... :oops:
Får min nya S40 inom en/två månader och byter omedelbart alla oranga glödlampor runt om till silvervision. Men kvar finns de där jävla oranga sidoljusena i frontglaset.... :evil: nån som haft lysen lösa och sett om det oranga går att pilla bort.
Troligtvis är det fastgjutet i fontglaset eller?
Nu kan jag inte göra åverkan på bilen eftersom det är en tjänstebil men i värsta fall kanske jag köper frontglasen och fixar på dom för att återställa vid retur.
Nån som vet vad stycket kostar som dessa oranga bitarna sitter i?

M
McDonald skrev:Är lite petig med störande färger..... :oops:
Får min nya S40 inom en/två månader och byter omedelbart alla oranga glödlampor runt om till silvervision. Men kvar finns de där jävla oranga sidoljusena i frontglaset.... :evil: nån som haft lysen lösa och sett om det oranga går att pilla bort.
Nu kan jag inte göra åverkan på bilen eftersom det är en tjänstebil men i värsta fall kanske jag köper frontglasen och fixar på dom för att återställa vid retur.

M
Det fanns en annons på http://www.blocket.se om ett företag som hade sådana som man kunde ersätta de oranga sido glasen till silver...men jag hittar inte den...ska leta lite mer....så återkommer jag så fort jag kan,,,
Användarvisningsbild
av G-kraft
Har ej hittat annonsen, måste vara borttagen, men jag hör av mig så fort nåt liknande dyker upp igen för det var ett företag som sålde sådana...
av Pachipachihand
Ersätta? men det är väl bara ta bort dom i såfall så blir det inte orange då?
Sitter plastat har jag hört och går inte få bort,men det kanske går med lite våld ändå? Vore kul och höra om någon har en lösning på detta för det är ju mkt snyggare utan den oranga reflexen..
av McDonald
Pachipachihand skrev:Ersätta? men det är väl bara ta bort dom i såfall så blir det inte orange då?
Sitter plastat har jag hört och går inte få bort,men det kanske går med lite våld ändå? Vore kul och höra om någon har en lösning på detta för det är ju mkt snyggare utan den oranga reflexen..
Blir det inte konstigt "hål" tro på sidan av blinkersen om man bara tar bort glaset ?
Och sitter det plastat så är bara slita av. Får jag bara min bil så kommer det lösning också, tro mig :wink:
Retar mig nåt fruktansvärt på det fula lyset.

M
Användarvisningsbild
av 2013xc70
hva med å velge et annet merke?
McDonald skrev:Är lite petig med störande färger..... :oops:

M
Tjena Mcdonald...tog mig en tid att hitta företaget som jag nämnde ,,en annan medlem hade också hittat de....kontakta de här och fråga fall de kan beställa sådana som täcker det oranga åt dig...klicka på länken

http://www.radicast.se/index_x.html
av McDonald
Tackar så myyyycket G-kraft :)
Har skickat iväg ett mail till Daniel på Reproglas och ställt frågan. Återkommer när han svarat.

M
Användarvisningsbild
av G-kraft
McDonald skrev:Tackar så myyyycket G-kraft :)
Har skickat iväg ett mail till Daniel på Reproglas och ställt frågan. Återkommer när han svarat.

M
jag fick leta som attan,,,men den som väntar på nått gott så.... :D
hoppas de kan ordna till dig
mvh
Användarvisningsbild
av C.W.
hmmmm, verkar inte finnas för V50 än...
:(

Här kommer något mycket intressant. Had[…]

Carplay trådlöst?

Jag kan ju tillägga att jag testade i en XC60[…]

Letar oljetryckmätare