NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av berrabus
Grillen som sitter på -08 o framåt, passar den på en -06 eller är de helt olika?

Hur tar man bort grillen på en -06?
av v70nisse
berrabus skrev:Tack. Inte riktigt 100 på hur man gör iallafall men det löser sig nog när jag väl tar tag i det.
Jag har en sprillans ny MY08 grill till salu om du vill köpa, men den passar inte på din bil :D
Användarvisningsbild
av f4r33st
Edit på den här trådan, Satt och testade med en böjd spik för att bända upp fästerna, tog mig 20 minuter att få loss en.. :P

Sedan gav jag upp, sökte lite snabbt på youtube lite senare och hittade denna video. J*vlar vad lätt det blev.. ^.^
gick loss på en minut. :P Bara att trycka in kniven och sedan att dra. Lite bändande för att hitta rätt plats dock men annars.

av berrabus
f4r33st skrev:Edit på den här trådan, Satt och testade med en böjd spik för att bända upp fästerna, tog mig 20 minuter att få loss en.. :P

Sedan gav jag upp, sökte lite snabbt på youtube lite senare och hittade denna video. J*vlar vad lätt det blev.. ^.^
gick loss på en minut. :P Bara att trycka in kniven och sedan att dra. Lite bändande för att hitta rätt plats dock men annars.

Jag klippte sönder min grill för att få bort den :D
av gurrae
f4r33st skrev:Edit på den här trådan, Satt och testade med en böjd spik för att bända upp fästerna, tog mig 20 minuter att få loss en.. :P

Nån som vet om det är samma/lika lätt på C30?

Jag kör en 2016 och bytte mitt originalbatter[…]

"Limp home mode" ?

Slutet av 2010 har jag för mig D3 kom till […]

Nästa påfyllning idag. Körsträ[…]

Reklamation hos verkstaden?

Ja, om nu den bilfirma jag brukar anlita till s&ar[…]