NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Driver
Klarar en S40N Addition -04 MP3? Eller är det bara vanliga skivor som gäller?
av sportmomentum
Utan att veta tror jag svaret är nej. Har precis kommit på v50:an jag beställde modellår 2007.
Användarvisningsbild
av Loner
Precis som sportmomentum säger, den funktionen kom/kommer på modellår 2007.

/L
av Driver
Fy fan vad illa!
av DanneF
är det nån mjukvaru uppdaterng på 2007 som man kan få in i en 2006a? eller måste man byta stereon? surt när man köpt dyr cd växlare ..
Användarvisningsbild
av G-kraft
DanneF skrev:är det nån mjukvaru uppdaterng på 2007 som man kan få in i en 2006a? eller måste man byta stereon? surt när man köpt dyr cd växlare ..
jag hoppas att man endast kommer uppdatera mjukvaran men jag tror det är linsen som måste kunna läsa av indexet av en mp3 skivan...så att jag gissar på att hela stereon måste bytas ut kanske...men jag kan ha fel....
av JÅJ
G-kraft skrev:
DanneF skrev:är det nån mjukvaru uppdaterng på 2007 som man kan få in i en 2006a? eller måste man byta stereon? surt när man köpt dyr cd växlare ..
jag hoppas att man endast kommer uppdatera mjukvaran men jag tror det är linsen som måste kunna läsa av indexet av en mp3 skivan...så att jag gissar på att hela stereon måste bytas ut kanske...men jag kan ha fel....
Jag tror det handlar om mjukvara och datkraft.
finns det plats till det nya programmet i minnet ? och hardatorn tid över ?
CD-läsarens programvaraär detsom styr vadsom skall/kan görasav alla ettor och nollor.

JÅJ
Användarvisningsbild
av metal
Precis som sportmomentum säger, den funktionen kom/kommer på modellår 2007.
Får jag fråga var du fått detta bekräftat, att årsmodell -07 kommer ha den här funktionen? Undrar eftersom jag själv har lagt en beställning på en -07, och på den valt en CD-växlare, men om det finns stöd för MP3 på alla -07 så kanske inte växlaren är lika nödvändig.
Användarvisningsbild
av robbygg
När disskusionen ändå är uppe om mp3, jag såg att det fanns någon form av tillsats man kunde köpa ifrån Volvo så man kunde sätta sin Ipod till bilstereon. Jag har en S40n -06 är det någon som vet om den funkar till den bilen?

Om inte, finns det någon möjlighet att fixa en mp3 spelare till bilen?

Mvh,
Alex
Användarvisningsbild
av metal
Nu finns det i alla fall ute på volvocars.se att det finns stöd för MP3, men bara om man väljer High Performance eller Premium Sound.
Missljud AC (kompressor bytt)

Ja, så tänker jag också.. och m&a[…]

Car Play är Apples variant för iPhone av[…]

Luftfjädring V90

Lite skumt med luftfjädring endast bak som h[…]

Volvo gör ingen skillnad på olika klim[…]