NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Magic440
På min V50 my12 har värmaren slutat att svara iPhonen samt att i bilen programmerad start inte sker.
Nu har jag fått tid för verkstadshjälp i slutet av nästa vecka! Men kan man "starta om" hela VoC
För att försöka få funktion på det?

Tillägg/ Helt plötsligt så funkar iaf värmardelen i appen. Gps's en funkar också. Ett värde på nivån i tanken har också dykt upp, fast felaktigt.
Kan det vara någon slags uppdatering i snigelfart som pågår?
Användarvisningsbild
av Dogfight
På min bil kan jag inte se tankmängden men den funkar förövrigt för det mesta bra dock seg o starta on call appen. går fortare o använda "heater starter" från Volvo men den lär väl ta ett sms varje gång gissar jag. Fick meddelande från On Call att bilen inte var låst när jag var på besök hos min syrra som bor mitt på landet. Jag brukar inte ens ta med mig nycklarna ur bilen där. :-)
Rikard.
av Magic440
Har idag fått senaste programvaran installerad. Ny fungerande funktion är att jag kan se bränslemängden i tanken. Jag kan nu enligt iPhonen låsa/låsa upp bilen, men får bara upp en dialogruta som säger att detta inte funkar. Allt övrigt funkar nu bra men jag stör mig på att inte låsningen funkar eftersom den finns med.
av improwise
Volvo On Call känns som ett skämt, speciellt ihop med appar. Sämre kvalité får man leta efter, man undrar ju om Volvo över huvud taget testat funktionerna innan de skeppats ut. Som mjukvaruutvecklare skäms jag nästan över hur dåligt det fungerar. Skärpning Volvo1
av Magic440
improwise skrev:Volvo On Call känns som ett skämt, speciellt ihop med appar. Sämre kvalité får man leta efter, man undrar ju om Volvo över huvud taget testat funktionerna innan de skeppats ut. Som mjukvaruutvecklare skäms jag nästan över hur dåligt det fungerar. Skärpning Volvo1
Helt stabilt känns det ju inte. :???:
Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]

D4 VEA dricker olja

Hur har det gått för dig?