Psyko skrev:Till att börja med.
Har ni ringt upp oncall från bilen och uppgett en 4-siffrig kod ?
Ja, det första man gör är att försäljaren går in i menyn för Volvo On Call i bilen och
slår in en aktiveringskod, och därefter söker "bilen" upp VOC (Volvo On Call) och gör
några intällningar. När det är klart ringer man upp VOC och uppger en personlig
4-siffrig kod för opperatören, sedan är systemet klart att användas.
För att sedan använda Volvos app till i mitt fall iPhone ska man registrera ett konto
i appen. I appen ska man fylla i uppgifter som reg.nr , VOC-koden , E-mail och
ett lösenord som måste vara 6-20 tecken och måste innehålla minst en siffra och minst en bokstav.
Det är när man trycker på "fortsätt" i detta steg som det blir fel.
I mitt fall så sa appen att det var fel reg.nr eller fel VOC-kod, och provar jag nu säger den
att inga fler konton kan registreras nu.
Jag har även vart hos återförsäljaren och vi har avaktiverat systemet och gjort om allt från
början och registrerat en ny VOC-kod för att vara säker på att det blev rätt kod registrerat.
Hjälper inte detta lämnar jag in bilen till dom och dom får ha den tills dom fixat systemet
så det fungerar, naturligtvis med gratis lånebil.