NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av henrikjohansson82
Hämtade pärlan igår, som jag lagt till 7000:- på för att få volvo on call! Tror ni det fungerar!? NEJ!

Går inte att få igång appen mot bilens system, "anslutningsfel server"

Nån mer som råkat ut för detta?

Mvh Henrik

v50 D2 classic momentum MY2012
Användarvisningsbild
av sura56
Samma här, hämtade en ny V60 i måndags.
När jag försöker skapa ett konto i "appen" säger den att det inte går
att skapa fler konton just nu.
Användarvisningsbild
av gooose
Gick säljaren igenom systemet med er när ni hämtade ut bilarna
Så att det är riktigt registrerat

Har haft 2 st kunder som det inte fungerat på samma sätt som ni säger och det var säljande ÅF som inte registrerat ägarens uppgifter i systemet på rätt sätt

Så innan ni dömer ut systemet Det kan det vara ett handhavande fel från någon

Åk tillbaka till eran handlare och be dom kolla upp vad som är galet

//Goose
Användarvisningsbild
av sura56
Psyko skrev:Till att börja med.

Har ni ringt upp oncall från bilen och uppgett en 4-siffrig kod ?
Ja, det första man gör är att försäljaren går in i menyn för Volvo On Call i bilen och
slår in en aktiveringskod, och därefter söker "bilen" upp VOC (Volvo On Call) och gör
några intällningar. När det är klart ringer man upp VOC och uppger en personlig
4-siffrig kod för opperatören, sedan är systemet klart att användas.

För att sedan använda Volvos app till i mitt fall iPhone ska man registrera ett konto
i appen. I appen ska man fylla i uppgifter som reg.nr , VOC-koden , E-mail och
ett lösenord som måste vara 6-20 tecken och måste innehålla minst en siffra och minst en bokstav.
Det är när man trycker på "fortsätt" i detta steg som det blir fel.

I mitt fall så sa appen att det var fel reg.nr eller fel VOC-kod, och provar jag nu säger den
att inga fler konton kan registreras nu.

Jag har även vart hos återförsäljaren och vi har avaktiverat systemet och gjort om allt från
början och registrerat en ny VOC-kod för att vara säker på att det blev rätt kod registrerat.

Hjälper inte detta lämnar jag in bilen till dom och dom får ha den tills dom fixat systemet
så det fungerar, naturligtvis med gratis lånebil.
av Psyko
Oftast beror problemet på att kunden inte ringt in till oncall och uppgett koden men
eftersom du gjort det verkar ju det vara i sin ordning.

Hur såg det ut i telefonen vid det tillfället du sitter i bilen och trycker på oncallknappen,fick
du bekräftelse på att dom hittat varann ?
av henrikjohansson82
sura56 skrev:
Psyko skrev:Till att börja med.

Har ni ringt upp oncall från bilen och uppgett en 4-siffrig kod ?
Ja, det första man gör är att försäljaren går in i menyn för Volvo On Call i bilen och
slår in en aktiveringskod, och därefter söker "bilen" upp VOC (Volvo On Call) och gör
några intällningar. När det är klart ringer man upp VOC och uppger en personlig
4-siffrig kod för opperatören, sedan är systemet klart att användas.

För att sedan använda Volvos app till i mitt fall iPhone ska man registrera ett konto
i appen. I appen ska man fylla i uppgifter som reg.nr , VOC-koden , E-mail och
ett lösenord som måste vara 6-20 tecken och måste innehålla minst en siffra och minst en bokstav.
Det är när man trycker på "fortsätt" i detta steg som det blir fel.

I mitt fall så sa appen att det var fel reg.nr eller fel VOC-kod, och provar jag nu säger den
att inga fler konton kan registreras nu.

Jag har även vart hos återförsäljaren och vi har avaktiverat systemet och gjort om allt från
början och registrerat en ny VOC-kod för att vara säker på att det blev rätt kod registrerat.

Hjälper inte detta lämnar jag in bilen till dom och dom får ha den tills dom fixat systemet
så det fungerar, naturligtvis med gratis lånebil.

Exakt samma sak för mig! Har ringt upp dom, fått kod, bilen ringer upp som den ska!

Men när man ska registrera konto i appen(android) steg 3/3fysisk verifiering så kommer det nu upp "SERVERFEL, kunde inte starta förfrågan.

Eftersom vi har samma fel måste det vara nåt tillfälligt va?

Mvh Henrik
av henrikjohansson82
Nu verkar servern va igång igen för nu är min app registrerad! Dock kan jag inte påstå att den fungerar bra.

Trots att det står att den är uppdaterad senaste minuten så stämmer inte bla. bränslemängd.

Nån annan som vet om det är några tillfälliga segheter i systemet?

Mvh Henrik
V90 D5 CC - skillnad på motor MY?

Den var ju snygg. Ingen 4-zons klimatanläggni[…]

Har dykt upp ett par lågprisbilar till nu. ([…]

Hej! Håller på att byta bromsskiva p&a[…]

Hej! Har tagit bort hastighetsmätaren på[…]