NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jumu01
Är Volvos rostskyddsgaranti något att lita, visserligen är ju bilen snart 4 år gammal och inga tecken på rost så "so far all's good".

Ser man till Vi bilägares test så får ju S40N/V50 4 i rostskyddsbetyg vilket är lika med Bra rostskydd, dock inte utmärkt men det är få bilar som fått det.

Min tanke är att om man skulle komplement rostskydda nya bilen med t.ex Dinitrol eller skall detta ses som "overkill" och slöseri med pengarna.

Ni som inköpt en S40n eller V 50 har ni gjort kompletternade rostskyddsbehandling?
Användarvisningsbild
av opA
CrossFireX skrev:Underrede kan vara värt att rostskydda då det slits ganska lätt.
Funderade på att göra detta när jag va under bilen idag och fick se att de faktiskt rostar lite lätt på leder m.m under bilen..

Kan man tycka att Biltemas rostskyddsmassa borde räcka att köra med eller ska man behöva köpa något dyrare att kleta på ?
av jumu01
Räcker det att kleta dit rostskyddsmassa direkt på yta som börjat rosta eller skall den förbehandlas med något innan man sätter dit rostskyddsmassan?

Troligen överlåter jag det åt expertisen s.s Dinitrol.
Användarvisningsbild
av opA
jumu01 skrev:Räcker det att kleta dit rostskyddsmassa direkt på yta som börjat rosta eller skall den förbehandlas med något innan man sätter dit rostskyddsmassan?
Fick själv tipset från mekande polaren igår att slipa bort de med stålborste på vinkelslip ( t.ex ), på med lite rostätare sen på med rostskyddsmassa.
Låscylinder

Tillhållarna har nog kärvat fast pga ko[…]

nackdelar med Running Boards

Där ser man. Tack!

Vibration på höger sida

Hej, jag har en vibration på höger sida[…]

Nu har det bränt en kabel igen :D Kan det m&o[…]