NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hamre
Tänkte bara skriva vilken underbar bil detta är dom 10 mil jag kört den efter inköpet. :)

Helt underbar att köra.

Dock känner jag mig lite fundersam över den säljare jag köpte bilen av (bilhandlare). Vet inte om jag orkar bråka om detta eller om jag ska behålla bilen.

I annonsen så angavs det att det skulle vara xenon och regnsensor och vad jag kan se så finns varken eller på bilen. Vet att jag skulle kollat detta innan jag köpte bilen men det var ett okej pris för mig och bilen var så underbar annars så jag tänkte inte på detta.. :)

Det är endast performance stereon i vad jag kan se för när man startar så är det bara en bild på en bil. Dock är det 1000ggr bättre än den stereo som satt i förra bilen.

Har också parkeringsvärmare i den och ska testa om den fungerar till imorrn. :)

Vet inte egentligen vad jag ville med denna tråd mer än att bara vara glad. :)
av Isol
Om det är en seriös handlare skulle jag påpeka felaktigheterna och yrka på kompensation om du i övrigt är nöjd med bilen och vill behålla den. Nästa alltid står det "med reservation för felskrivningar" i annonserna.
av hamre
Isol skrev:Om det är en seriös handlare skulle jag påpeka felaktigheterna och yrka på kompensation om du i övrigt är nöjd med bilen och vill behålla den. Nästa alltid står det "med reservation för felskrivningar" i annonserna.
Jo det är sant. Var ju jag som också var dum att inte kontrollera att allt fanns innan köpet.

Det är ju en helt underbar bil och jag tycker iaf att halvljusen är bra även fast det inte är xenon. Regnsensor vet jag inte heller om det är så jättenödvändigt. :)
Användarvisningsbild
av CabBO
Grattis till bilen. Motorn är kanon och ger mycket körglädje. Vad det gäller regnsensorn så vill jag inte vara utan den idag eller i framtiden. Det är verkligen ett tillbehör jag ser fram emot att ha. Slippa alla gummignäll mot rutan och av och på vid duggregn mm. Visst, det kanske känns onödigt för vissa, men jag gillar tillbehöret och vill inte vara utan det. Xenon gillar jag också med sitt skarpa ljus. Om jag var du skulle jag påpeka detta för säljaren. Du kan ju inte syna allt med en gång, utan upptäcker saker senare. Det är ju inte så länge sedan du köpte den, men ju längre du väntar desto svårare att diskutera problemet.
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Kan rekommendera dig att xenonkonvertera, superlätt på dessa bilar då man demonterar hela lamphuset med en sprint bara! Sen har jag svårt att förstå någon som är nöjd med performance ljud i V50, jag grät varje gång jag startade stereon i min V50 :roll: .. Underbart att återigen ha high, så vad du än gör prova inte en high performance 8) Grattis till en fin bil :D
av hamre
rosenlorden skrev:Kan rekommendera dig att xenonkonvertera, superlätt på dessa bilar då man demonterar hela lamphuset med en sprint bara! Sen har jag svårt att förstå någon som är nöjd med performance ljud i V50, jag grät varje gång jag startade stereon i min V50 :roll: .. Underbart att återigen ha high, så vad du än gör prova inte en high performance 8) Grattis till en fin bil :D
Jo jag ska undvika att åka i nån bil med värre stereo. :). När man är van att lyssna på en Peugeot 307 stereo där basen endast hördes son ett litet tickande så är Performance stereon som ljuvliga musik i öronen. :P

Jo visst kan man xenonkonvertera men kunde aldrig vänja mig vid uppstartstiden på en Ford jag hade konverterat. Om man konverterar halvljuset så är det väl ganska stor risk att få en 2:a på besiktningen sen.
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Hehe.. Angående uppstartstid så är det samma "tid" på original och konverterat, det är en av nackdelarna med xenon. Ja inför besiktning bör man byta tillbaks, men detta går på under 10min med dessa smarta avtagbara lamphus 8)
Användarvisningsbild
av SvenB
rosenlorden skrev:Kan rekommendera dig att xenonkonvertera, superlätt på dessa bilar då man demonterar hela lamphuset med en sprint bara! Se
Och jag vill inlämna motsatt uppfattning. Även om du skulle byta hela lamphuset till en orginalxenonstrålkatare har du bara halva utrustningen till en godkänd xenon. :twisted: Sätt hellre i bättre halogenlampor, det finns så mycket på marknaden numera.
av hamre
Jahapp. Öppnade idag för första gången motorhuven och tittade. :)

Vad såg man då. Jo ett par ballaster från xenonkungen. Inte undra på att jag tyckte det var för bra ljus för att vara halogen.

Men nu kommer ju det jobbiga. Jag lär ju få det jobbigt med besiktningen pga detta. :(
start o stop

Kan bara stängas av med bilar som har Sensus […]

Tack för alla svar. Har kontaktat bilia an[…]

AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]

nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]