NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V50AWD
Passade på att ta några bilder innan regnet. Det dyker alltid upp så passande i samband med att bilen just blivit tvättad... :wink:
Kärran är nu redo för sommarens bravader. Sommarhjulen är på, lacken är rengjord, vaxet är pålagt.
Ångesten efter vinterns stenskott börjar äntligen avta. Känns bra, måste jag säga.

Halvljus är 6000k och dimljus är 8000k :D

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av 2 V50AWD, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av AndreasC
Vad snygg ! hatar att vänta på ens egna.......
Användarvisningsbild
av metal
Tjena V50AWD! Ser att du har en uppsättning snygga 18" fälgar på din V50! :) Får jag fråga om du har sänkt chassi på din bil?

Anledningen till att jag frågar är för att jag själv väljer mellan att antingen ta en S40 T5 Sport med 18" fälgar och utan sänkning (eftersom kombinationen sänkning och 18" inte fungerar) eller en S40 T5 Sport med 17" fälgar och med sänkt chassi.
Användarvisningsbild
av V50AWD
Hej metal.
Jag har en T5 AWD och den står 20mm högre en T5 FWD från fabrik.
Eftersom man inte kan välja till sportchassi från fabrik till T5 AWD så är min bil är sänkt med en sats från Heico. 43mm/30mm.
Om du väljer till sportchassi kommer du att i princip hamna på samma höjd som visas på bilderna. Eventuellt aningen högre, fram...
Jag tycker att du ska satsa på både 18" och sportchassi. Visst, bilen blir stötig, men jösses vilken väghållning! Och om det nu av någon anledning inte går att kombinera så som du vill, då tycker jag du ska besöka en säljare, och se vad han/hon kan göra. Alternativt så beställer du bilen med 17" från fabrik och köper en omgång snygga 18" i efterhand. Sen kan du ha 17" till vinterdäcken! 8)
Användarvisningsbild
av wendtan
Grymt snyggt Henke! Bilen kommer så enormt mycket mer till sin rätt med sportpaket och denna höjden på chassit! :D
De bara regnar idag vilket förhalar bildtagandet på den brilliantblå, iaf tills imorgon. :cry:
Användarvisningsbild
av V50AWD
pissar för fullt här också... :x
av Pachipachihand
Riktigt fint,stilrent sånt gillar man. Har du monterat xenon i dimljusen alltså?
Användarvisningsbild
av V50AWD
Pachipachihand skrev:Riktigt fint,stilrent sånt gillar man. Har du monterat xenon i dimljusen alltså?
yes box!
av Alminjo
Riktigt snygga lampor!! va e de för lampor du har då och vart kan man köpa de? Tacksam för svar!
Missljud AC (kompressor bytt)

Ja, så tänker jag också.. och m&a[…]

Car Play är Apples variant för iPhone av[…]

Luftfjädring V90

Lite skumt med luftfjädring endast bak som h[…]

Volvo gör ingen skillnad på olika klim[…]