NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av metal
Hej på er!

Jag satt och satte ihop en S40 T5 på Volvos hemsida igår och jag valde bl.a. 18" fälgar och sportpaketet med kjolarna. När jag kom till alternativet "Lågt Sportchassi" så ser jag att detta alternativ inte går att kombinera med 18" fälgar! :shock: Stämmer detta att man inte kan beställa lågt sportchassi tillsammans med 18" fälgar?

Om det nu stämmer att man inte kan det, vad tycker i så fall ni jag ska välja? 18" fälgar eller sänkt sportchassi med 17" fälgar?

Om jag väljer 18", kommer man då se på bilen att den inte är sänkt? Är det bättre rent estetiskt att istället ta 17" fälgar och sänkt chassi?

Vad tycker ni det finns för för- och nackdelar att välja det ena alternativet gentemot det andra?

Tacksam för svar! :)
Användarvisningsbild
av G-kraft
metal skrev:Hej på er!

Jag satt och satte ihop en S40 T5 på Volvos hemsida igår och jag valde bl.a. 18" fälgar och sportpaketet med kjolarna. När jag kom till alternativet "Lågt Sportchassi" så ser jag att detta alternativ inte går att kombinera med 18" fälgar! :shock: Stämmer detta att man inte kan beställa lågt sportchassi tillsammans med 18" fälgar?

Om det nu stämmer att man inte kan det, vad tycker i så fall ni jag ska välja? 18" fälgar eller sänkt sportchassi med 17" fälgar?

Om jag väljer 18", kommer man då se på bilen att den inte är sänkt? Är det bättre rent estetiskt att istället ta 17" fälgar och sänkt chassi?

Vad tycker ni det finns för för- och nackdelar att välja det ena alternativet gentemot det andra?

Tacksam för svar! :)
allstå du kan söka dig till andra företag som sänker bilar, eller säljer chassie delarna, samt det ser kanske lite för mycket tycker jag med 18 tums samt sänkt...tror nog jag hade gått loss på riktigt fina 17 med sänknings sats...men det är smak sak....

Tror att det kommer slå rätt mycket i hjulhuset om du har 18-tums med sänknings sats när du kör över gupp m.m, därför tror jag att Volvo inte har det..med 18 tums...
Användarvisningsbild
av metal
Okej, tackar för svaret! :) mmm... svårt att bestämma mig vilket alternativ jag ska köra på... 18" utan sänkning, eller 17" med sänkning. .... hmmm? :P

Det är ingen som har någon länk till en S40/V50 med 18" som inte har sänkt chassi?
Och/eller bilder på en bil med 17" och sänkt chassi?
Användarvisningsbild
av Loner
Jag skulle köra med 17" och eventuell sänkning.

18" däck är inte gratis, dessutom lite mera komfort med 17":are och högre profil.

/L
av Alminjo
Jag tror att du kan kombinera 18" fälgarna med sänkning... detta kanske inte rekomenderas på hemsidan men de kan man göra på volvo..
Ring till volvo istället och säg att du vill ha 18" + säkning så tror jag att dom fixar det åt dj..
av -=Kotten=-
Kör med sänkning och 17". Inte särskilt spännande direkt... :roll:

Funderar på att köpa 8x18" 225/40. Nån som testat det eller är det bättre att köra på dimensionerna som volvo har på orginalhjulen 7,5x18" 215/45? :?:
Användarvisningsbild
av metal
Kan nu bekräfta att det är som så att man INTE kan kombinera 18" fälgar med sportchassi till Volvo S40N. Fick svar idag från Volvo.

Tycker det är mycket konstigt eftersom de i deras senaste produktkatalog har en bild på just en sådan variant med 18" fälgar och sänkt chassi. :roll:

...men men...
Användarvisningsbild
av robbygg
S40n -06 med 17" fälgar och sportchassi tycker inte jag ser hel fel ut ;)

Bild

Bild
Missljud AC (kompressor bytt)

Ja, så tänker jag också.. och m&a[…]

Car Play är Apples variant för iPhone av[…]

Luftfjädring V90

Lite skumt med luftfjädring endast bak som h[…]

Volvo gör ingen skillnad på olika klim[…]