NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av janroc
Någon som kan rekomendera en bra garagedomkraft på Jula eller Biltema för att byte däck?
Var skall man placera plattan, samma ställe som den som följer med s40:an , eller?

Janne
Användarvisningsbild
av ThomasT
Bra domkrafter är tyvärr dyra(danska AC tex).

Men du ska i alla fall välja en ordentlig och stabil så den lyfter stadigt. De billiga som finns är ju nästan lika instabila som orginal domkrafterna...

.
Doffen skrev:Ja. Løft på løftepunktene til den originale domkraften.
Man ser ofta rådet att INTE lyfta där, p.g.a. att det fästet är anpassat efter domkraften. Det är ju en skarp kant där som får ta rätt mycket tyngd per kvadrat-millimeter...

Jag vet inte själv. Skall höra med verkstaden i samband med nästa service var de brukar lyfta någonstans.
av jumu01
Har inte hittat någon domkraft som ersätter den som följer med, pga det du nämner StringerBell den skarpa kanten och någon falsning av domkraft som skall passa detta ställe där den skall lyftas finns ju inte och vem vill förstöra dessa lyftpunkter på bilen och att fästa en garagedomkraft finns ju inte till en S40/V50.
Användarvisningsbild
av Doffen
StringerBell skrev:
Doffen skrev:Ja. Løft på løftepunktene til den originale domkraften.
Man ser ofta rådet att INTE lyfta där, p.g.a. att det fästet är anpassat efter domkraften. Det är ju en skarp kant där som får ta rätt mycket tyngd per kvadrat-millimeter...

Jag vet inte själv. Skall höra med verkstaden i samband med nästa service var de brukar lyfta någonstans.
Verkstedene selv løfter der.
Jeg har alltid løftet min bil etter kanten uten noen problem.

Men bruk en jack-pad så er den mere skånsom iallefall
Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]

nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]