NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V50AWD
Jo, jag går och funderar på om jag ska skaffa sportratten till min V50.
Så jag tänkte höra hur mycket den kostar, och hur mycket en verkstad kan tänkas ta för att montera den? Jag har hört siffror från 500kr upp till 2000kr för installationen.... :???: Det vore perfekt att få en uppfattning om vad som är acceptabelt när det gäller monteringkostnad.
Användarvisningsbild
av G-kraft
V50AWD skrev:Jo, jag går och funderar på om jag ska skaffa sportratten till min V50.
Så jag tänkte höra hur mycket den kostar, och hur mycket en verkstad kan tänkas ta för att montera den? Jag har hört siffror från 500kr upp till 2000kr för installationen.... :???: Det vore perfekt att få en uppfattning om vad som är acceptabelt när det gäller monteringkostnad.
Allstå volvo här nere i malmö tog 700:- från en vän för endast att skruva åt muntern bakom airbagen för att ratten satt lite löst..., men jag tror inte att det ska vara så krävande jobb så att priset som du nämnt låter rimligt, men att köpa en helt ny ratt kan gå på 3000:- / 5000:-..kanske mer ....inte värt,,,,tycker jag i alla fall....
Användarvisningsbild
av Ljusbusen
Klart det är värt varenda krona att sätta in sportratten med aluminiuminlägg :-) Kostar c:a 5000:- monterat och klart. Kan lova att du inte kommer att ångra det köpet.
Kör och njut/ Andreas :lol:

Hade loss knappen och mätte på den oc[…]

Ingen aning dessvärre. Gissar att vevaxelgiv[…]

På S/V70 släpper galonklädseln i i[…]

Framvagnsbalk Volvo 240

Då får det bli balkbyte. Och framvagns[…]