NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Coolvette
Jag söker en krok som jag sett på hundträffar för att ge möjlighet att låsa bakluckan cirka en decimeter öppen.

Eftersom V50´n inte ger möjlighet att öppna bagageluckan från insidan är det riskfritt, om man inte råkar på en riktigt smal tjuv...

Någon som vet var man kan skaffa en sådan krok, alternativt tipsa om mått och uteseende så man kan tillverka en själva?
av PaS83
Bild

Tillverkad av en enkel 6 mm galvad "tråd", det professionella utseendet kommer från att jag
inte kan hitta vart jag lagt min trådbock :D
Kroken är tillvikt runt en M10 bult fastdragen i ett skruvstycke bara.

Den lilla krokdelen skulle kunna vara kanske 10 mm längre, nu kan man peta upp luckan även
om bilen är låst. Men å andra sidan är mina grindar låsta också.
Jag hittade denna: http://shop.bildeve.se/vadringskrok-bag ... c-592.aspx och köpte en men fann snabbt att "universal" betyder "den kan passa din bil men vi vet inte"... :wink:

Den fungerade för dåligt, sladdrig och besvärlig att få på plats och dessutom möjlig att lirka loss även i låst läge.
Jag svor och tillverkade en egen "krok" som sitter som gjuten och är helt anpassad för min bil, ser ut såhär:

Bild

Bild

Bild

Jag använder Sensus navigation hela tiden. Ba[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min verkmästare säger att 3517422 ä[…]

nackdelar med Running Boards

Dom är mer snygga en användbara tycker j[…]

Alla XC40 med Sensus kommer få en mjukvaru u[…]