NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av moOd
Hej,

Jag lyckades ta sönder själva nyckeln till mina låsbultar när jag skulle byta till sommardäck..

*suck, ännu en dyr utgift*

Finns det några sätt att få loss bultarna själv, eller måste jag lämna in den för uppborrning (eller vad de nu gör för att få upp dem)?
Användarvisningsbild
av wendtan
Du kan be volvo om en ny låsbults nyckel då de innefattas av garantin.
Du är inte den första som tar sönder den kan jag meddela.
Användarvisningsbild
av V50AWD
Jag gjorde samma sak med min.
Jag tjatade lite och fick ut en ny nyckel på nybilsgarantin. Du måste ta med dig sifferkoden som leverades tillsammans med bultsatsen.
Nyckeln som jag har nu är av mycket bättre kvalitet av någon anledning.
Användarvisningsbild
av G-kraft
moOd skrev:Hej,

Jag lyckades ta sönder själva nyckeln till mina låsbultar när jag skulle byta till sommardäck..

*suck, ännu en dyr utgift*

Finns det några sätt att få loss bultarna själv, eller måste jag lämna in den för uppborrning (eller vad de nu gör för att få upp dem)?
Kör in till närmaste däck firma, de har verktyg för sådana problem, hade en vän som råka ut för det ....de borrade upp alla 4st då han inte kunde beställa en extra nyckel eftersom det inte var volvos orginal...de tog 300:- för alla 4 lås....Men jag tycker det är dumt att det aldrig medföljer 2 st nycklar vid köp.....bara för att tjäna extra peng på oss...

Annars kan du göra på detta viset.....

Ta en vanlig bult...be någon spetsa till den, nån du kanske känner som har tillgång till en svarv maskin...spetsa bulten...ordentligt,. sedan går du till din bil, med en gummi hammare..sätter spetsen på mitten av låsbulten och hamrar in så hårt du kan och tills spets bulten är långt inne, sedan bara till att skruva av.....har funkat för en del jag känner...
B230F går fett

Har nu täppt vacum läckaget men den g&ar[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Det låter väl då som att det kan […]

2 eller 3-polig vevaxelgivare ?

Tittar du på rätt givare i schemat? Kam[…]

Volvo V50 "Mr White"

Snyggt, du ser ut att ha bra skick på bilen[…]