NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Zymme
Är intresserad av en 136 hästars diesel volvo s40, togs i trafik sommaren 2010. Bilens säljs av privatperson.

Hur är det med nybilsgaranti på en sådan?
Är det värt att köpa över blocket eller är det rekomenderat från en bilaffär?
Vad bör man tänka på?

Alla värdefulla tips mottages till förstagångs bilköpare (iaf av nyare model)
av Kluster
Varför ska den säljas? Hur långt har den gått?

Om den är reggad och uttagen 2010 har du från detta datum 2 års nybilsgaranti, denna garanti följer med bilen, inte ägaren.

Jag skulle välja en Volvo-ÅF alla dagar i veckan, det känns mer tryggt. Känner du att du inte har den kunskapen som krävs vid privat bilköp skulle jag välja ÅF istället.
av blåbärsmannen
jag köpte också på en åf hur bra som helst. fick 2 år förlängd garanti och nya vinterdäck, kommer alltid köpa på hos en åf även om det är dyrare än privat så känns det tryggare som kluster säger
av Lövet
Köper du en bil med Blockets begagnatförsäkring har du samma skydd som hos en bilhandlare: http://www2.blocket.se/insurances/bbf_buyer.htm?ca=11 Men visst, vill man ha finansiering osv är det ju bra med en handlare.
av Zymme
Kluster skrev:Varför ska den säljas? Hur långt har den gått?

Om den är reggad och uttagen 2010 har du från detta datum 2 års nybilsgaranti, denna garanti följer med bilen, inte ägaren.

Jag skulle välja en Volvo-ÅF alla dagar i veckan, det känns mer tryggt. Känner du att du inte har den kunskapen som krävs vid privat bilköp skulle jag välja ÅF istället.

Varför den ska säljas har jag inte kännedom än, men däremot har den gått under 2500 mil så känns ju rimligt för en 2010:a kan jag väl tycka?

------

Bilen såg bara väldigt trevlig ut och den bästa jag hittat, så därför man funderar skarpt på att våga köpa via Blocket.

Blockets Begagnatförsäkring låter ju rätt vetigt också, 1000 kr kan det väll vara värt vid en så pass dyr bil?
Men behövs den om nybilsgarantin finns kvar? för nybilsgarantin ska ju trots allt gälla ett helt år till..

Motormännen har ju sina M tester, kan man ju alternativt också / eller göra.
av Lövet
Nej, om nybilsgarantin finns kvar så behövs den inte.
ljudet av ett dött batteri?

Idag när jag skulle starta på knappen k[…]

Nolla motor V70 D3

Att lyfta toppen behövs inte tror jag. Det fi[…]

Problem med airbagen V70 .01

Har följt kabeln och just innan den gå[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Det ser ut som om det är någon sammanbl[…]