NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gustafr
Fick just ett härligt prisförslag om en 12000-milaservice för min V50 1.6 DRIVe 09:a på 17 366 kr från Bilia!

Var kan man göra detta billligare nära Stockholm, och vad gör de egentligen för de pengarna?

::Gustaf
Du borde kunna pressa priset lite om du ringer runt lite olika verkstäder, en bit ut från huvudstaden kanske...
Jag fick en basservice, byte av partikelfilter och påfyllning av additiv för under 10.000:- på Helmia i Karlstad,
då med lite olika rabatter, men tror den annars handlar om ca 12.000:-
Precis som skrivits, ring runt till verkstäder en bit utanför stan. Att ta en semesterdag och åka till exempelvis Skobes i Flen (c:a 12 mil) kan vara den bästa timförtjänsten du haft.
Tack.

Skall försöka hitta nån som är beredd att göra en seriös service utan filterbyte. Det måste ju vara helt onödigt på en bil som har haft minimalt med kallstarter och gått 12 000 mil på 20 månader på kontinenten. Märker inte av något vad gäller regeneringar. Den går som en klocka och snittar 0.43 l/mil även vid relativt höga autobahnsfarter.

::g
Gustafr skrev:Tack.

Skall försöka hitta nån som är beredd att göra en seriös service utan filterbyte. Det måste ju vara helt onödigt på en bil som har haft minimalt med kallstarter och gått 12 000 mil på 20 månader på kontinenten. Märker inte av något vad gäller regeneringar. Den går som en klocka och snittar 0.43 l/mil även vid relativt höga autobahnsfarter.

::g

Ca 17.000 mil gick min bil innan det märktes något bekymmer med dpf, och då är det dessutom tveksamt om det ens fyllts på något additiv vid 12.000...
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]