NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jope84
Hej undrar hur stort bagaget är i en v50? Är sugen på köpa en men är lite orolig att det inte går in en barnvagn plus packning.
av mojja
jope84 skrev:Hej undrar hur stort bagaget är i en v50? Är sugen på köpa en men är lite orolig att det inte går in en barnvagn plus packning.

Det funkar bra med barnvagn och packning så länge det gäller 1 barn, Men går du upp till två småbarn som jag gjort så blir det lite tajt.
av mojja
Japp en emmaljunga den största åbäket som såldes 08a. Den använde vi dock bara i sex månader innan vi köpte scotern och då ville lillan inte åka liggvagn längre.
av jope84
Det låter ju bra, skall få en emmaljung edge duo och det är nog bland de större. Får väll pallra mej iväg och provköra i veckan då.
Användarvisningsbild
av jonvon01
Hej! Vi använder en Baby Travel syskonvagn och den går in utan problem medans Urban Jungle är för bred (110 cm). Att åka till sälen en vecka är inga problem (men visst blir det fullt) och när barnen blir större och man slipper vagnen så blir ju det ännu enklare.

Jag hittade ett tidningstest på nätet som anger 96x96 cm (höjd 70 cm).
av whoppi
Vi har emmaljunga city cross och denna går in på bredden, tror vi har 15cm kvar utanför barnvagnen.
När vi var på semester tog jag av hjulen på barnvagnen för att kunna packa mer där bak ovanpå barnvagnen. Eftersom hjulen bara är att "knäppa" av så är det smidigt.
Barnstolar tar otroligt mkt plats, tycker det är svårt att sitta skönt fram när barnstolen är bakom främre passagerarstolen. konstigt att man måste göra barnstolar så skrymmande.
av Ice
Hur är det med en golfbag?
Hade en v70 -05 som det utan vidare fick plats på tvären. Har Bmw 525 nu och där får jag ta ur drivern och mw 5 för att få plats med bagen på tvären.
V50 ser betydligt smalare ut, men det kan vara en synvilla. :???:
Användarvisningsbild
av jonvon01
whoppi skrev:Vi har emmaljunga city cross och denna går in på bredden, tror vi har 15cm kvar utanför barnvagnen.
När vi var på semester tog jag av hjulen på barnvagnen för att kunna packa mer där bak ovanpå barnvagnen. Eftersom hjulen bara är att "knäppa" av så är det smidigt.
Barnstolar tar otroligt mkt plats, tycker det är svårt att sitta skönt fram när barnstolen är bakom främre passagerarstolen. konstigt att man måste göra barnstolar så skrymmande.
Hej igen!

Jag har själv letat runt en hel del och prövat mig fram med olika barnstolar. Många stolar har en ram som ska vila mot ryggstödet (i svankhöjd) för att stolen ska sitta styvt. Men denna ram gör att stolarna tar mycket plats på längden. Jag konstaterar att Britax är bra på så vis att de generellt sett har ett kortare mått i längdsled än andra märken. Just nu använder vi en Britax (bakåtvänd) i framsätet och en Maxi (bakåtvänd) i baksätet utan problem.

Mvh Jonas
Användarvisningsbild
av jonvon01
Ice skrev:Hur är det med en golfbag?
Hade en v70 -05 som det utan vidare fick plats på tvären. Har Bmw 525 nu och där får jag ta ur drivern och mw 5 för att få plats med bagen på tvären.
V50 ser betydligt smalare ut, men det kan vara en synvilla. :???:
Hej!

Enligt Pythagoras så är golvet i bagagen ca 135 cm på diagonalen. Om du sedan vinklar in klubban i höjdled så blir största möjliga länd således ca 165 cm.

I allafall i teorin 8)

Mvh Jonas
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]