NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av KaptenHaddock
Hejsan

Har sökt runt lite på nätet men inte hittat något exakt svar eller lösning på mitt problem.

Har en v50 -04 där idag strålkastarspolning började strula.
När den spolat kvar åker inte spolarna tillbaka i spoilern utan fastnar i utåtläge. man kan enkelt trycka tillbaka dem för hand.

Om det är en säkring som är paj borde de väll inte ens gå att få upp?
Finns det någon motor som kan vara slö?
Går de att smörja upp eller så?

Trevlig kväll!
// Wille
Användarvisningsbild
av andreas88
kör med wd 40 eller liknande, dock får du göra om det igen, tror silikon spray eller vaseline spray är bättre. håller längre, när jag smorde upp farsans så använde jag krypsmörjfett CC12 från jobbet, funkar kanon
Kanon! tack för tipset :)
Blir till att smörja i helgen.

En följdfråga:
Om man skulle spola när man kör i t.ex 110km/h och de fastar i uppåtläge. Finns risk att luftmotståndet gör så att de tar skada eller att täckplattorna rent av blåser bort?
Användarvisningsbild
av Bojjan
KaptenHaddock skrev:Kanon! tack för tipset :)
Blir till att smörja i helgen.

En följdfråga:
Om man skulle spola när man kör i t.ex 110km/h och de fastar i uppåtläge. Finns risk att luftmotståndet gör så att de tar skada eller att täckplattorna rent av blåser bort?
Misstänker snarare att vinddraget gör att de trycks tillbaka i spåren eftersom plastskivan är vinklad uppåt, om de nu inte kilats fast ordentligt.
Har idag kört med krypsmörjfett och nu verkar de åka tillbaka rätt och riktigt. Den ena är lite seg men det kommer säker igång med tiden när smörjet fått verka.

Tack för hjälpen!
Användarvisningsbild
av Orfeous
KaptenHaddock skrev:Har idag kört med krypsmörjfett och nu verkar de åka tillbaka rätt och riktigt. Den ena är lite seg men det kommer säker igång med tiden när smörjet fått verka.

Tack för hjälpen!
Plocka du ner stötfångaren?
Mina munstycken fastnar också.
hur gick du tillväga?

Vissa bilar 2022 har sensus. Hade en Xc90 2022.5 m[…]

Efter ha fått ecm och cem synkroniserade s&a[…]

Volvo xc60 2012-

Större chans att få svar om du frå[…]

Det enda relativt säkra motorvalet är 5-[…]