NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av AndreasC
Haj alla.

Beställt en v50 2.4 Momentum med leverans i augusti. Detta pga av utlandsjobb innan. Jag sitter och funderar om man skall sänka den lite. Man vill ju gärna att den skall se lite sportig ut men vad gör en sänkning på 20mm med väghållning och ljud ? Var kan jag hitta bilder på en bil med den sänkningen ? Är det värt 2 papp för det ?

En sak till. laminerade sidrutor, är det värt sina pengar med tanke på lägre ljud i kupen ?

Tacksam för svar.

Mvh Andreas
Användarvisningsbild
av wendtan
Hej Andreas.

Min bil har sportchassi:
Bild
Den blir klart fastare i chassit, jag skulle dock inte vilja beskriva den som stötig. För min del kunde den gärna varit ännu lite lägre :D
Ljudmässigt har jag svårt o tänka mig att de skulle göra någon skillnad, väghållingsmässigt är den klart vassare än standardchassit.
Laminerade rutor har jag ingen erfarenhet av, men jag upplever bilen som ganska tyst av sig. Klart tystare än min fd Bmw E46 330 Ci -01.
Användarvisningsbild
av AndreasC
Tack för ditt svar :D
Användarvisningsbild
av lappen
Sänkning via fabrik är klart värt att ta, billigare + att bilen får ett grymmare utseende.
Har även laminerade rutor och av den erfarenheten jag har så är min nya V50 2.0 D tystare i kupen än förra V50:n 2.4 I

så satsa pengarna på dessa 2 uppdateringar.

har bild på bilen min, kan skicka mail till dig om du så önskar.....

Mvh Lappen
Användarvisningsbild
av AndreasC
Tack för alla bilder och åsikter. Ni har precis övertalat mig. Kompletteringen gick via mail till Bilia :D

/andreas
Användarvisningsbild
av AndreasC
Bilen har landat i Göteborg och uthämtning sker v23 ! :D :D
av -=Kotten=-
Fabrikssänkningen är lite fjantig. Borde vara minnst 2cm till så skulle det bli bra. Måsste hitta nån som kan fixa det på min S40.... :roll:
Användarvisningsbild
av AndreasC
-=Kotten=- skrev:Fabrikssänkningen är lite fjantig. Borde vara minnst 2cm till så skulle det bli bra. Måsste hitta nån som kan fixa det på min S40.... :roll:
mmmkay :shock:
av agb007
-=Kotten=- skrev:Fabrikssänkningen är lite fjantig. Borde vara minnst 2cm till så skulle det bli bra. Måsste hitta nån som kan fixa det på min S40.... :roll:
Håller inte med hade en audi som var kraftigt sänkt och det är lite jobbigt att inte få in bilen i garaget utan att sätta en ramp...
För att inte prata om att man plogar med fronten på vintern

V50:n har ingen sänkning och det känns riktigt bra.
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]