- mån 14 feb 2011, 08:12
Vilka motorer har kamkedja o vilka har kamrem . Påen v50 o vilket e best rem eller kedja o när behöver dom bytas.
Moderator: Moderatorer
volvobiljonas skrev:Vilka motorer har kamkedja o vilka har kamrem . Påen v50 o vilket e best rem eller kedja o när behöver dom bytas.Kedja är bättre alla dagar förutom den dagen kedjan går sönder
rosenlorden skrev:Så det bästa man kan göra är att följa tillverkarnas rekommendationer på kontroll / service / reglering av kamkedjor / remmar!De är inte heller så lätt då alla säger olika
BosseH skrev:Volvo V50 1.8f Flexifuel 2008 har kamrem. Har fått detta bekräftat från Volvo Personbilar Sverige AB. Det står nämligen fel i Volvos Newsroom, skall ändras.Tycker detta låter ytterst märkligt att dom skulle ha skrivit fel, samt att detta måste ha funnits på denna sida i flera år. Jag tror att det är kamkedja då det är samma motor som ford focus har och den är det ju kamkedja på. Tar man även en titt på mekonomens hemsida så finns det ingen kamrem att köpa bara drivremmar för ac osv det borde vara att tecken på att flexifuelen har kamkedja och inte kamrem. men detta är bara vad jag tror ska forska vidare i detta. Föresten så sa säljaren när jag köpte min att jag skulle slippa kamremsbyten då den har kamkedja.
Låter helt OK. Köpte du bra tändka[…]