NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av blåbärsmannen
ska in på besiktning på mån för 1a gången så undrar om det är nått man behöver vara orolig för, några kända fel som bilprovningen inte gillar . eller har c30.s40.v50 och c70 klarat sig bra om någon vet? skriv gärna vilka fel ni hade om det blev nått. kör en s40 07a 2,0d
Användarvisningsbild
av opA
Tror inte du behöver vara orolig.. jag besiktade min V50 förra året för första gången och den gick igenom med blankt papper. Var inte direkt orolig innan heller...

Men ett litet tips till dig kanske är att varva ur motorn på väg mot besiktningen så du rensar ur partikelfiltret ordentligt så det inte blir några konstiga siffror på dina avgasvärden :)
Användarvisningsbild
av TheFlyingDutchman
opA skrev:Tror inte du behöver vara orolig.. jag besiktade min V50 förra året för första gången och den gick igenom med blankt papper. Var inte direkt orolig innan heller...

Men ett litet tips till dig kanske är att varva ur motorn på väg mot besiktningen så du rensar ur partikelfiltret ordentligt så det inte blir några konstiga siffror på dina avgasvärden :)
Besiktade V50n i November med blanka papper. Ang. partikelfiltret, den tömmer sig efter ca 20min, en halv timme på t.ex motorvägen. Om du inte har nåt varningsmeddelande i DIM så är det nog inga bekymmer! ;)

Lycka till och blanka papper bör de ju bli!
Användarvisningsbild
av hollan
nä där är väl inget speciellt sunt förnuft gäller typ lagliga däck alla lampor hela även nr bel och varningstriangel o hela torkarblad
Användarvisningsbild
av ThomasT
Doby skrev:Jag fick anmärkning på att mina blinkerslampor bak hade vitnat.
Vad svarade Volvo?

.
av blåbärsmannen
nu har man besiktat bilen. och den gick igenom utan en ända anmärkning. känns bra och servad i fre så nu klarar man sig ett tag till :)
av ZizzoZ
blåbärsmannen skrev:nu har man besiktat bilen. och den gick igenom utan en ända anmärkning. känns bra och servad i fre så nu klarar man sig ett tag till :)
Grattis :D
av Doby
ThomasT skrev:
Vad svarade Volvo?

.
Hur menar du? Volvo har väl inget med besiktningen att göra?
Användarvisningsbild
av ThomasT
Doby skrev:
ThomasT skrev:
Vad svarade Volvo?
Hur menar du? Volvo har väl inget med besiktningen att göra?
Om jag hade fått besiktningsanmärkning på mina orginallampor redan efter två år, så hade jag direkt tagit upp det med min återförsäljare/Volvo... Inte helt ok...

.

Hej. Jag delar ut internet från min mobiltel[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]