NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lasermetallic
Jag var och besiktade bilen (Volvo V50 T5 -05) här om dagen och fick då veta att höger dämpare fram läcker olja.
Om jag nu lämnar in bilen och byter dämparen, ska jag göra en fyrhjulinställning? Ska jag byta båda dämparna fram eller bara den som läcker? Har ingen direkt idé själv, så mycket tacksam om någon har några förslag :roll:
Användarvisningsbild
av lasermetallic
Den har precis passerat 9000 mil. Var inne på service i sommras (cirka 600 mil sedan) då bytte jag bakdäck och gjorde en fyrhjulsinställning.
Användarvisningsbild
av lasermetallic
Ringde till Volvo och begärde ett pris på kalaset igår.
byte av båda stötdämparna fram + hjulinställning skulle kosta 7400kr.
Om någon skulle vara intresserad av att veta.

Sök tags : Volvo v50 stötdämpare byte trasig pris volvoverkstad.
av Suunto
Vi fick göra samma sak på svärfars S40N T5, MY04. 8000 Mil.
Dvs. byte av båda stötdämparna fram pga. läckage.
Riktigt dåligt tycker jag efter 8000 mil.
av v70nisse
Stötdämpare och fjädrar fram byttes på min V50 2006 efter ca 17 500 mil av förra ägaren.
Jag tyckte faktiskt att dom skulle hålla längre än så.
av agusta44
Jag fick byta mina bakre stötdämpare då det var läckage på ena för ca 3 veckor sedan, bilen i fråga är en S40 T5 -05 som rullat strax under 10.

//MVH
Användarvisningsbild
av Knight8806
Det är ju trots allt en förslitningsvara och livslängden beror i allra högsta grad på din körstil. Det samma gäller hjullagren som kan ge vika hur tidigt som helst. Om besiktningen vill att man ska byta stötdämparna efter så få mil bör man nog ta det lite lugnare över guppen. :-)-)
av MrJensa
Bumpar denna tråden.
Fick en bra att veta på förra besiktningen.
Fjädern höger fram var av i yttersta delen, dvs den ligger kvar i skålen ovanför bromsarna men borde bytas.
Nu är min fråga, när jag ska köpa ny och byta är det samma på alla v50 modeller eller är det en annan till min v50 t5 -05?
Nästa elbil från Volvo?

Ser jäkligt trevlig ut. Nåt med bakpa[…]

Urkopplad kabel/rör?

Det är ett bromsrör. Haft bilen län[…]

Nu är termostaten bytt, dessvärre verkar[…]

Vad är det för motor??