NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Har en V50 2,0D 2006 som helt plötsligt bara stannar och då kommer varningstrianglen och en överkryssat airbagsymbol upp, efter ett par sekunder försvinner airbagsymbolen och den visar bromsfel service snarast och bilen tvärstannar. Hastighetsmätaren går ner till 0 och jag måste försöka ta mig till vägkanten med varningsblinkers på. Efter par minuter kan jag köra igen men så dyker problemet upp igen om jag kör över 40 km. Detta hände ett flertal gånger efter det att verkstaden 0-ställt bilen och de hittade inte felet. Jag besökte verkstaden 4 gånger 2009, sista gången bytte de en massa elektronik och den har gått ca sex månader utan problem. Men... problemet dök upp igen i förra veckan och bilen lämnades in igen. I 1 1/2 vecka och de har inte lyckats finna felet. Hämtade bilen men så lånade min son bilen för att ta sig jobbet och den stannade. Nu vågar jag inte köra den längre eftersom den utgör en säkerhetsrisk när jag ligger ute på vägarna. Det är genant att en Volvo V50 står vid vägkanten med varningsblinkers på väntades på vägassistans. Jag vill inte ha den bilen längre och tänker reklamera. Samma fel har dykt upp 6 gånger.
Vad tror du/ni om detta? Eller du/ni kanske vet vilket felet kan vara på bilen?
Dåligt batteri, eller laddning.
/greenbay
Kan inte låsa upp dragkroken

Bäst är att få upp låset. […]

Fel på helljus Volvo v60 2014

Original är det alltid halogen i helljusstr&a[…]

Hjälpt en som fått problem med sitt t&a[…]

Ja även flång nya prylar kan ju vara de[…]