NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av t5sport
Hej!

Jag har fått ett missljud i framvagnen på min v50 t5-06. Det började i samband med att jag chippade bilen. Har läst mig till att det skulle kunna vara drivaxlarna så jag åkte till en verkstad som enligt mig brukar kunna svara på vad det är. (dom har kunnat förklara endel som inte volvo har kunnat på mina tidigare bilar) Men nu är det så att dom kan inte hitta något fel... Jag har redan bytt hjullager, bromskivor och klossar samt busningarna i framvagnen men utan resultat... Kan oxå tillägga att jag har kört över tusen mil utan att det har förändrats något. Förutom missljudet så händer det att det vibrerar ordentligt mellan 75-85 km\h men det är bara lite då och då som det händer, vilket oxå gör att jag misstänker att iaf är drivaxlarna.... Eller finns det någon som har några andra förslag på fel? Känns lite tråkigt att byta om det nu inte skulle bli bättre...

Mvh
Användarvisningsbild
av Fellow
Vad är det för missljud? Hur låter det? Metalliskt? När du svänger bara eller när du har rakt ställda hjul? Vibrerar det vid "hård" acceleration?
Är drivaxlarna inte bytta så bör man byta dem.
av t5sport
Det är ett svagt surrande ljud. låter mest när man svänger lite åt vänster.. vibrationerna kommer mellan 75-85 och det spelar ingen roll om man gasar fullt eller lite försigtigt...
B230E K-Jetronic 740 till 240

Rent generellt, är motorn byggd för 98 […]

Det är så det ska fungera och anledning[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

S40 2009 Låset till dragkroken kärvar. […]

Kullagret där rattaxeln går in i styr[…]