NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det är så att jag ska beställa en V50 D2 i helgen. Men mitt problem är att dom har en kampanj där metallic lack ingår och jag vill ju helst ha den solida vita. Så jag vet inte ifall jag ska ta metallic eller solid. Försäljaren rekommenderade att jag tog en metallic lack istället pga 2:a handsvärdet när det ändå är gratis. Jag har sån beslutångest nu.
Blir det metallic lutar det åt svart eller grå. Cosmic vit såg ju tyvärr inte snygg ut för fem öre. Så ska man lyssna på försäljaren eller köra på den vita?
Klart du ska välja metallic!!
Snyggare, mer lättskött, bättre andrahandsvärde.
Ingår i priset för dig just nu så vad funderar du på, passa på att beställ innan erbjudandet tar slut.

Sen får du inte glömma vilka utrustningar du ska ha på bilen, vad funderar du att välja till för någonting?
Förstår din huvudbry, tycker personligen V50 passar riktigt bra som vit.
Varför skulle en metallic vara mer lättskött än en solid? Bägge har ju klarlack idag.

Frågan är väl snarare om det gör så mycket för andrahandsvärdet eller inte? Kan ju vara så att den eventuella skillnaden i andrahandsvärde är försumbar jämfört med att du faktiskt får den färg du vill ha.

Om kampanjbilen däremot har mer utrustning så kan ju det påverka andrahandsvärdet endel. Men sen är det väl så att du köper en bil som du ska trivas med och inte för andrahandsvärdet. Köp det som känns bäst, just andrahandsvärdet lär inte skilja något våldsamt om det nu inte är ytterligheter liknande Bas vs Summum det är frågan om.
En grå metallic skulle funka utmärkt men jag gillar den vita mer.

Metallic och High Performance ingår i kampanjen. Det är en kampanj för Volvo anställda (sambon jobbar där)

Annars kommer dom se identiska ut i tillvalsväg.

Summum
Volvo on call (vill åt sms starten av dieselvärmaren)
Mittarmstöd med mugghållare bak
12V i bagagerum
Laminerat glas
Hållare för PET-flaska
Nyckelavstängning av krockkudde
När jag nyss sålde min V50 -06 lärde jag mig en sak.. Det var många 30-åringar med ny familj som letade V50. Och nästan alla (grabbar/män) ville ha en svart. Min var ju mörkblå, det blev en hel del onödiga samtal, eftersom bilen såg svart ut i annonsen.
En svart V50 är antagligen lättsåld, och därmed kan du få ut ett högre pris vid försäljning.
En vit bil om 3,4 eller 6 år blir antagligen "stendöd".
Vilken färg var vanligast på 740 1988?
Hur ser det ut på Bilpriser.se? angående färg? vit, beige, brun sänker värdet, metallic höjer.
Jag hade valt en så "ny" färg som möjligt om jag skulle tänka på andrahandsvärdet.
Hoppas du kommer till skott!
/greenbay
Pickadoll skrev:Det är så att jag ska beställa en V50 D2 i helgen. Men mitt problem är att dom har en kampanj där metallic lack ingår och jag vill ju helst ha den solida vita. Så jag vet inte ifall jag ska ta metallic eller solid. Försäljaren rekommenderade att jag tog en metallic lack istället pga 2:a handsvärdet när det ändå är gratis. Jag har sån beslutångest nu.
Blir det metallic lutar det åt svart eller grå. Cosmic vit såg ju tyvärr inte snygg ut för fem öre. Så ska man lyssna på försäljaren eller köra på den vita?
Färger kommer färger går, men svart består :-)-)
Har aldrig sett att metallic gett mer vid inbyte på mina bilar.
Känns som att man gör en bättre affär om man tar en metallic. Och gör jag en bättre affär kommer det nog kännas bättre i slutändan. Lutar mest åt en svart eller grå metallic just nu. Mkt jobb med den svarta jag vet, jag hade en svart metallic V50 T5 -05 för 2år sen.
jätte svårt hade samma huvudbry när jag beställde min v70 ft fick dock inte metallic gratis så jag tog en vit och den är ruskigt grann med r-design men hade titanium grå på min förra v70 mycket snygg färg och inte så smuts känslig men nackdelen med den är att den aldrig blir riktigt blank som en vit eller mörk bil blir av gammal erfarenhet har haft både svart met och solid så nä aldrig mer en svart bil hade jag fått met gratis så hade de nog lutat åt en titanium
Pickadoll skrev:En grå metallic skulle funka utmärkt men jag gillar den vita mer.

Metallic och High Performance ingår i kampanjen. Det är en kampanj för Volvo anställda (sambon jobbar där)
I den kampanjen är det väl High Performance-stereon som är intressant. Jag kikar efter beggad V50 och för min del spelar det ingen större roll om den är vit eller har nån metallic, svart drar jag mig dock för att köpa pga jobbet att hålla den snygg hela tiden. Men sitter det bara Performance-stereon i så är den bilen totalt ointressant för min del.
Halvljus

Halogen eller Xenon?

Välkommen ut i trafiken

AC. När ni står stilla, är kylfl&a[…]

Hej. Noterat att över hela hastighetsspannet […]

244 - Bälte bak

- Har inte sökt på skrotar än. Ja[…]