NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tänk att dessa förbannade V50 -05 aldrig slutar att strula. Nu har bakluckan fått något ryck och öppnar sig när som helst.. sen låser den sig och öppnar sig 10ggr på 10 sek.. Och så håller den på. Megastörande när man kör då man hör hur det klickar och har sig samt att lampan för bagageutrymmet blinkar hela tiden.

Jag är så less på den här V50 så jag vet inte vad... :-(O)

Sen går det inte att öppna bakluckan helt plötsligt. Lite halvt störande när man har storhandlat och man står där på parkeringen.

Eller när man fått igen bakluckan och låst bilen.. går 20m så hör man *klick* och bakluckan är öppen för allmänheten.. :evil:

/G
fins minst 2 trådar där vi pratar om liknande symtom.

fel på kontaktstycket till bakluckshandtag & skyltbelysning.
eller så köper man en fabriks ny, så slipper man få felet en gång till...
VXC70 skrev:låter som du behöver skaffa helt ny baklucke panel där knapp och nummerplåtsbelysning sitter, lär inte va allt för dyr på skrot ? bara hoppas finns i samma färg. om den är de är felet.
Kostade 400 kr hos JB-bildemo.. köpte faktiskt en för en månad sedan.
CarMan skrev:eller så köper man en fabriks ny, så slipper man få felet en gång till...
Den som sitter på bilen har väl varit fabriksny den med eller ? :P :mrgreen:
400 för em begagnad! var kostar en ny?
då kanske det är halva priset att köpa en ny!
CarMan skrev:då kanske det är halva priset att köpa en ny!
Tror du på det själv ? :)

.. sen när tar en skrotfirma som har nära "relation" till Volvo mer betalt för en beg. pryl än en ny ?
opA skrev:
CarMan skrev:då kanske det är halva priset att köpa en ny!
Tror du på det själv ? :)

.. sen när tar en skrotfirma som har nära "relation" till Volvo mer betalt för en beg. pryl än en ny ?

När du köper hela hand taget istället för den lösa trasige el delen, så kan det kosta mer! (förekommer i bland att dom inte har koll alls faktidkt, o bara drar till med nått. jag har varit med om det fla gånger att folk köper saker dyrare på skroten än vad nya saker kostar)
Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &[…]

installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med volvo orgin[…]

Min precis nya XC60 -26 Plus med Darkpaket kommer[…]

Halvljus

Halogen eller Xenon?