- lör 23 okt 2010, 00:21
#458040
Jag har haft min v50 i ca 2,5 år nu och så fort det har regnat har jag knappt behövt använda vindrute torkarna eftersom vattnet bara runnit av vindrutan och även sidorutorna.
Jag var dock tvungen till att byta vindrutan nyligen när det blev sprickor i den, och den nya rutan är som på en gammal vanlig skrot bil d v s vatten dropparna som träffar rutan breder ut sig till en stor pöl direkt och rinner inte alls av rutan.
Jag tog upp detta direkt med glasfirman och han sa att vindrutan måste ha varit glas-behandlad.
Men jag tyckte detta verkade konstigt eftersom jag haft bilen i 2,5 år och både avfettat hela rutan flera ggr och använt mycket spolarvätska, vilket borde resulterat i att effekten iaf hade avtagit lite, vilket den aldrig gjorde.
Vad tror ni?
Jag börjar fundera på om bilen hade WRG (WaterResistenGlass) men att jag fick ett ned-byte i o m vindrute bytet. hur kan man kolla upp sådant så fall?
Jag har en V50 T5 MY05 Momentum.
Jag var dock tvungen till att byta vindrutan nyligen när det blev sprickor i den, och den nya rutan är som på en gammal vanlig skrot bil d v s vatten dropparna som träffar rutan breder ut sig till en stor pöl direkt och rinner inte alls av rutan.
Jag tog upp detta direkt med glasfirman och han sa att vindrutan måste ha varit glas-behandlad.
Men jag tyckte detta verkade konstigt eftersom jag haft bilen i 2,5 år och både avfettat hela rutan flera ggr och använt mycket spolarvätska, vilket borde resulterat i att effekten iaf hade avtagit lite, vilket den aldrig gjorde.
Vad tror ni?
Jag börjar fundera på om bilen hade WRG (WaterResistenGlass) men att jag fick ett ned-byte i o m vindrute bytet. hur kan man kolla upp sådant så fall?
Jag har en V50 T5 MY05 Momentum.