NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cyberlelle
Min 09 V50 DRIVe har gått 4800 mil nu och jag har fått endel vibrationer i framvagnen. Vibrationerna verkar komma i alla olika hastigheter men inte riktigt hela tiden, ibland så är den faktiskt nästan helt vibrationsfri (men det är sällan).. Är det normalt att behöva göra framvagnsinställning redan efter 4800 mil? Kan inte minnas att jag kört hårt i nån grop eller så på sista tiden och jag brukar i allmänhet köra försiktigt över gropar och gupp.
Har läst här på forumet om problem med drivaxlar, men som jag fattade det så gäller det mest dom tidigare årsmodellerna, men kan det ändå vara det?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Har du garanti kvar på bilen?

Har du bytt däck på bilen och uppstod då problemet efter detta?

Mvh GK
av cyberlelle
Jo, jag har ca 6 månaders garanti kvar på bilen så jag ska in och prata med verkstan till veckan ( har endel andra fel på bilen också som är ett riktigt måndags ex).
Har inte bytt däck på bilen utan felet har väl vuxit fram den sista veckan eller veckorna.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Passa då på att terra :mrgreen: Volvo lite grann med allt du kan komma ihåg på en gång, har man garanti skall den utnyttjas :)

Mvh GK
av cyberlelle
Jag har terrat dom i ett och ett halvt år nu för det är alltid nånting som är fel med den här bilen (måndags ex). Det är så illa att mekanikern som jag går till kan mitt reg nummer utan till. Börjar vara så less på den här bilen så ibland så har jag god lust att försöka häva köpet...
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Min farsa brukade alltid säga "På dom så dom bl´ör och bl´ör dom inte så på dom igen" (bildligt talat alltså) :)

Mvh GK
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]