NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av goopher
Hej!

när jag tvättade bilen nu senast så upptäckte jag två små bubblor på bakluckan, Suck rost tänkte jag, öppnade luckan för att titta lite noggrannare och upptäckte att under skyltlyktelisten så fanns det ännu mer bubblor.
Jiiihaaa.. Lyckan är total!!

Till min fråga, vad är det för rostskyddsgarantier och sånt på en v50 av årsmodell -04, den har rullat 23k.
Finns det något hopp i mörkret eller är det bara att bita i det sura äpplet och inse att vill man få det åtgärdat så är det bara att pynta ut och se glad ut?

Mvh Gustav
Användarvisningsbild
av Jimmy Svensson
goopher skrev:Hej!

när jag tvättade bilen nu senast så upptäckte jag två små bubblor på bakluckan, Suck rost tänkte jag, öppnade luckan för att titta lite noggrannare och upptäckte att under skyltlyktelisten så fanns det ännu mer bubblor.
Jiiihaaa.. Lyckan är total!!

Till min fråga, vad är det för rostskyddsgarantier och sånt på en v50 av årsmodell -04, den har rullat 23k.
Finns det något hopp i mörkret eller är det bara att bita i det sura äpplet och inse att vill man få det åtgärdat så är det bara att pynta ut och se glad ut?

Mvh Gustav

Hmmmmm
Är inte luckan i plast? :-O)
Har ju inte set så noga på en V50
Men på V70N har det varit plast sen -00
Användarvisningsbild
av Fellow
Genomrost är det som gäller. Rosten ska komma inifrån och det är väl 10 år och har inget med miltalen att göra. Men kolla vad en ny lucka kostar på skroten alternativt en rostlagning och omlackering hos firma.
Problem bromsar (luftning)

Volvo s60 2001 2,4t (200hk) Bytt till nya ok ba[…]

installera dragkrok

Hej, Funderar på installation av dragkrok p[…]

Torkarmotor

Det var länge sedan man kunde köpa reser[…]

Foringer / Bussinger V90 CC

Men finnes det en oversikt over hvilke foringer so[…]