NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kort fråga men passar ett avgassystem från en V50 T5 -05:a på min V50 2,4i -06:a ?

Skulle det orsaka några problem ?

Ska jag bara satsa på avgassystemet eller ska jag köra på allt med downpipe och kat ?

Förstår att det måste tas upp hål för ändrören ut...
Fellow skrev:Tror inte det men kan inte lova något. MEN klart du INTE ska ha downpipen! Onödig utgift som inte ger dig någonting!
Attans.. vad är det som krånglar till det och gör att dom inte passar ( på det sättet du tänker på ! ) ?

Eftersom jag egentligen är mest ute efter dubbla utblås så räcker det med bara avgassystemet tycker du då, om det nu skulle passa ? :)
TobiasM skrev:Då kan du ju egentligen bara byta ut sista burken. något annat behöver du ju inte byta då. att göra det ska inte vara några problem
Sista burken, du menar då där de två utblåsen går ut ifrån ? =)
XC90_Executive skrev:Eller helt enkelt fixa så någon (eller du själv?) svetsar dit ett till rör. Dyk under bilen där bak så ska du få se hur det ser ut.
Hehe, XC90... jag säger bara "tummen mitt i handen" för mig själv och har lite ont om folk som har tid att svetsa åt mig i min närhet. Bönder kan svetsa men har inte tid :mrgreen: ;-//

Men jag ska ta och kika under bilen.. det kanske är enkelt gjort. Dock behöver man få tag på rör att svetsa och där är nästa problem för mig.. vart finns detta och vad går detta på ? Känns som rör + en eventuell svetsare kostar mera än 1500 kr som han vill ha för avgassystemet som då blir original.
opA skrev:
TobiasM skrev:Då kan du ju egentligen bara byta ut sista burken. något annat behöver du ju inte byta då. att göra det ska inte vara några problem
Sista burken, du menar då där de två utblåsen går ut ifrån ? =)

Ja det gör jag. Finns säkert på http://www.jb-bildemo.se/eller blocket.se i helt okej skick. Dock måste man ju svetsa för att få dit detta. men någon firma som håller på med avgasystem kan inte ta många 100-lappar för det..
TobiasM skrev:Ja det gör jag. Finns säkert på http://www.jb-bildemo.se/eller blocket.se i helt okej skick. Dock måste man ju svetsa för att få dit detta. men någon firma som håller på med avgasystem kan inte ta många 100-lappar för det..
Men om jag inte sätter dit ett system från en T5:a.. missar jag inte lite härliga ljud om jag istället hade haft ett T5 system ?

För motorljudet blir väl annorlunda med ett T5-system ?
XC90_Executive skrev:Motorljudet lär inte ändras. Men varför inte lägga lite pengar på ett system från t.ex Ferrita istället?
Tillsammans med ett öppet luftfilter då ? :mrgreen:

Tittade på Ferrita innan jag började fundera på en T5:as avgassystem... skillnaden är sisådär 4000kr.
Att lägga 6000kr på ett avgassystem till en bil som gått +18.000 känns lite sisådär för tillfället. Den lär säkerligen gå 20.000 mil till utan några större problem.. men då jag hela tiden letar efter en V50 med T5 motor i känns större investeringar på denna bil inte sådär jätte lockande.

Håller på att fixa till en V70 d5 2010[…]

244 - Bälte bak

Frågor: Fanns inget på skrotarna? Du m[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nåjaa efter en massa preppande, prime:ade me[…]