NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av opA
Jäklar vad den blänker, snyggt ;)
Användarvisningsbild
av Brandt
Ska kränga på nya puckar i veckan nu, höll på att åka in i flygande idag med stålväv framme på 4hjul..

Vad är bästa alternativet till toning?
Tänkte tona 7rutor, ljusaste dom har på alla.

Göra själv går bort då jag inte har tålamodet till det..
Solaplex hade jag på förra bilen och det går bort då man inte kan veva ner rutorna.

Vill helst inte att det ska kosta multum heller?!?!!
Användarvisningsbild
av opA
Brandt skrev:Vad är bästa alternativet till toning?
Tänkte tona 7rutor, ljusaste dom har på alla
Jag har solfilm från Göteborgs Solfilmsmontage på 7 rutor.

Dom 5 bakre har jag mörkast på och dom två främre näst mörkast.

Väljer du ljusast så är dom i princip genomskinliga och gör ingen nytta alls.. varken styling-mässigt eller för att få svalare bil.
Användarvisningsbild
av Brandt
Jag hade ljusaste på 7rutor på min gamla V40, tyckte det var snyggt. när jag hade på 5 så syndes det inte
så mycket men när jag tona fram rutorna så tyckte jag det blev lagom. men jag vet inte än.

Vad kostar det att lämna in på en firma då?
Användarvisningsbild
av opA
Brandt skrev:Jag hade ljusaste på 7rutor på min gamla V40, tyckte det var snyggt. när jag hade på 5 så syndes det inte
så mycket men när jag tona fram rutorna så tyckte jag det blev lagom. men jag vet inte än.

Vad kostar det att lämna in på en firma då?
5 rutor kostar runt 3000-3500.. jag gav ~2000 någonting då dom hade ett sommarerbjudande om detta just då.

2 rutor går på runt.... cirka 1000 kr.
Användarvisningsbild
av crumpets
Tipsar om vårt underforum garaget där såna här lite mer dagboksliknande grejer hör hemma bäst :)
av Kimzon
Snygg bil ! Våra bilar är rätt lika varandra =D Du kan kolla min på Garaget.org Namn Kimzon..
Jag vet inte vart du bor, men jag kommer från Kalmar och det va en kille på Öland (JS-solfilm) som fixade 5 rutor på min kombi , det kostade 3000 och jag tog den mörkaste på alla rutor, bak tycker jag personligen att man ska ha mörkast sen kan man ta ljusare och ljusare framåt det blir jäkligt snyggt..
Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen L[…]

@fjohan82 , Sett det där med mattorna p&arin[…]

Hej alles ! Har de senaste åren fått b[…]

244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]