NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sund
Har en Volvo C30 T5 -07 med High Performance och aux-uttag. Ingen cdväxlare. Vet inget mer om bilstereon än detta, kan man ta reda på om man har en cd-växlarutgång?

Vill använda Dension Gateway, som kräver cd-växlarutgång, så att jag kan intergrera min iPhone 3GS.
Användarvisningsbild
av Fellow
Finns inge CD-växlaringång. Det finns spelare med integrerad CD-växlare och det är en sån spelare du ska ha för att kunna montera Densions Gateway 500. Finns en lösning från dension för att få linje-in till dem enkelspelarna för 4000 kr.
Användarvisningsbild
av Fellow
Sund skrev:Ok så ett billigare alternativ kanske är att köpa helt ny enhet från skroten som har cd-växlare?
Det skulle jag inte säga. 2000 kr för en spelare på skroten eller mer plus 5000 kr för Dension Gateway 500? Kopplar du in line-in för 4000 kr till din nuvarande spelare så förlorar du laddning ur samma kabel, låtinfo och att du kan styra från enheten, så frågan är vad som är värt?
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]