NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KingEdward
Hejsan alla,

Det finns flera trådar om detta, men ingen som riktigt ger svar på min fråga

Jag har en Volvo v50 -05 med premiumstereo. Vad jag har kunnat hitta/sett så finns ingen AUX-ingång alls på denna modell från detta år. Jag har även varit hos en Volvohandlare och frågat om det går att" köpa till", men dom såg alla ut som frågetecken.

Så, vad tror ni? Är det enkelt att eftermontera en sån? Nån som har erfarenhet?

// M
Användarvisningsbild
av Fellow
Som wendtan skriver.
Har du växlare kan du få ipodingång med Gateway 500 från Dension.
Ingen växlare så kan du få aux-ingång som iof funkar med ipod också men du får styra den från spelaren och inte stereon.

Pris för dessa, 4-5000 kr
av KingEdward
Nu är det bekräftat. Ingen CD-växlare.

Ojojo... Det var dyrt :S
Men vad får man mer än en AUX för dessa pengar? Får man även möjlighet till att koppla in telefonen med blåtand t ex?

EDIT: Kikade runt lite på deras site och hittade 77VOLAUX. Misstänker att det blir den i mitt fall isf?! Rätt dyrt för nåt som inte skulle kostat många spänn för Volvo att installerat som standard :(
Användarvisningsbild
av Fellow
Jupp det är dyrt! Allt du får är Line-in, därför byggde jag om istället med DVD spelare men det är INTE billigare kan jag lova:P Man får ta det som det är. Är du nöjd med ljudet orginal? I sådanna fall är de inte direkt dyrt att få line-in med tanke på vad en stereo kostar i butik.
av KingEdward
Ja, ljudet tycker jag inte det är nåt fel på. Men så är jag visserligen van vid originalljudet i en Opel Astra -99 :D

Ska ta en ordentlig funderare på detta. Tack för tipsen!!
av Fredarp
Skaffa en bra FM sändare då klarar du dig med en 500:-
Jag har SE telefonfäste med laddare & en lös fmsändare funkar skitbra fästet kostade ca 200:- sen finns det modellanpassade fästen som du bara snäpper fast (brodit tex).
Har du Premium så tror jag det räcker har själv High performance & tycker att det är bra ljud, men köp inte en billig sändare för då blir de därefter (har testat)

Hade bytt båda oken och luftat systemet. T.o[…]

244 - Bälte bak

När jag satte rullbälte bak på 144[…]

Trögstyrd V70 trots ny servopump

Kärvande rattaxelknutar är väl en k[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]