NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mackan_GBG
Någon här som haft problem med läckande tak på sin C70N?

Har märkt ett mindre läckage vid listen mot astolpen... Kanske någon som haft samma problem?
Användarvisningsbild
av CabBO
Jag har inte märkt något läckage på min C70 T5 MY 08. Att det fanns på vissa tidigare modeller på MY 06 och 07 har jag hört, men det borde vara ordnat till 08:orna kom. Hoppas du kan använda någon garanti fortfarande för att ordna till det.
av Mackan_GBG
Givetvis gick garantin ut för knappt en månad sen. Säkert enkelt löst så jag får kika närmare på det alt höra med Volvo.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
När läcker det in? Det är inte så att dropplisten från taket "släpper in" ett par droppar när du öppnar och stänger dörren som sen droppar ner?
av Mackan_GBG
Tyvärr inte. Igår kom det in på passagerarsidan och den hade inte vart öppnad. Dock märker jag inte av något när jag tvättar bilen. Det kommer in i höjd med "skarven" längst upp på astolpen. Vattnet smiter in mellan list och panel.
av KenZoo
tja,, ser att det är en gamal tråd , men min c70n läcker också,,, på samma ställe som trådskaparen,, på vägen hem faktiskt från bilfirman så börja det regna,, ,, sen kännde jag att det droppa på min hand ( satt som passagerare ) och när jag titta upp så såg jag tydligt hur det droppade in flera vatten droppar..

Har du tittat närmare på det,, eller fått det fixat,

jag har nämligen 12 månaders garanti,,, dax o utnyttja lite,,,
Användarvisningsbild
av CabBO
Jag har fortfarande inga problem med läckande tak som tur är (peppar, peppar.....), men jag smörjer ganska ofta gummilisterna. Framförallt för att dom inte skall torka. Sen under vintertid smörjer jag så att inte fönstret skall frysa fast. Smörjer kantlisten runt där fönstret är. Jag tvättar min bil ganska ofta alla årstider och dessutom skall listerna stå emot kyla, is, värme och vatten. Gummilisterna blir som en typ av packningar. Hålls dom fräscha fungerar dom bäst (se aircondition och packningarna där)
av KenZoo
Jag ringde säljaren, han sa bara,, boka tid hos bilia och be dom sen ringa oss angående garantin =)

gött när det går smidigt.
Användarvisningsbild
av crumpets
Det borde inte vara dyrt alls att byta en gummilist, skriv gärna sedan vad de tog för det!
Som Cabbo säger är det en god investering att smörja gummigrejer, de KOMMER att torka annars tyvärr.

Brickad WG-klocka funkar sällan bra. Man f&ar[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]

Generator Pv 444

Hej!har ett dåligt batteri och kontrollerade[…]

Hej Tror att du har rätt att det var reglerve[…]