NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av goopher
Har en v50 T5 -04 som har börjat strula.

När jag är ute och kör normalt så är allt som det ska, men om jag får för mig att accelerera snabbt så får jag ett litet ryck i bilen och sen blir den väldigt trött.. Fortfarande körbar men de är som att turboflåset försvinner, dvs accelerationen som man är van vid uteblir. Och detta bekymmer håller i sig hela tiden tills jag stänger av bilen och startar den igen. Då är turbon där igen och jobbar så fint ända tills jag får för mig att göra en häftigare acceleration då samma visa upprepar sig.

Vad kan det vara som strular? Får inget felmeddelande eller liknande och motorlampan är släckt och fin.
Den har gått ganska så långt, börjar närma sig 23' mil nu.

Tacksam för svar, så man har lite kött på benen innan man börjar kolla runt med verkstäder.
av GalneGurra
Låter ungefär som fruns V40 2,0T innan turbon rasade totalt,den hängde med bra till man tryckte pedalen i botten.
Kostnad för byte hos Bilia 14400,som tur var täckte maskinskade försäkringen det mesta...
av tabasco
Har samma problem på min. har kört så i 2månader då jag ej haft tid att åka till volvo men på telefon trodde de att det var magnetventilen som kostar cirka 1000:-ink byte. Återkom gärna med info om felet om du lämmnar in den så jag vet om det var magnetventilen så vore jag jätteglad!
av goopher
tack för era svar och ideér om mitt problem. Får ge mig ut och kika på slangarna och se om de är som de ska..

Hör av mig när jag har mer kött på benen
av TwoTimes
Har tappat "draget" i min S40 T5 -04, ska in på felsökning hos Volvo imorgon.
Den har dock inte gått lika långt, endast 5500 mil.

Postar tebax när jag vet vad som är fel på min kärra.
av TwoTimes
Nja, tycker att den blivit slöare sedan ngn vecka, svårt att säga hur länge jag haft det då jag inte gasar på så mycket när man bara åker till och från jobbet.

Upptäckte det då jag skulle köra om förra veckan att gasresponsen var rätt dålig. Men nu står den iaf på Volvo och jag återkommer i eftermiddag med vad problemet på min kärra var.
av TwoTimes
Jahaja, det var ju muntert, de ringde precis från Volvo i Västerås.

De hittar inget fel på bilen, inga felkoder och inga konstigheter, han provkörde den och tyckte den gick bra.

WTF, jag känner ju att den är slöare idag än för 2 veckor sedan.

Det gällde en V90 MY18 köpt 2019. Den se[…]

P-Sensorer inre främre

Ska det vara vinklade eller raka ?

Vårda v90 2025

Nöjer man sig med de 15 år som nyare Vo[…]

Kullagret där rattaxeln går in i styrv&[…]