NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kenny
Hej,

Har köpt en begagnad V50-05 2,4I aut och undrar över följande.

Om man har huven öppen (hörs utan öppen huv om det är någorlunda tyst ute) tändning på, så hörs det ett svagt surrande som om någon elmotor eller liknande skulle jobba.

Detta hörs vare sig bilen är varm eller kall.

Har BI-Xenon ljus kan det va något till dom som låter?

kenny
av NCR
kenny skrev:Hej,

Har köpt en begagnad V50-05 2,4I aut och undrar över följande.

Om man har huven öppen (hörs utan öppen huv om det är någorlunda tyst ute) tändning på, så hörs det ett svagt surrande som om någon elmotor eller liknande skulle jobba.

Detta hörs vare sig bilen är varm eller kall.

Har BI-Xenon ljus kan det va något till dom som låter?

kenny
Kan det vara din motor? :D

Nej då, seriöst så tror jag du är inne på rätt spår med xenonljusen. Min f.d. bil hade också xenon och då surrade det (som högspänning ungefär).
av oraklet
Hade också ett surrande ljud, nästan precis som du beskriver.

Oftaste surrade det efter att man kört en sväng och stängt av bilen, men ibland gick den igång bara man satte in nyckeln i tändningslåset på morgonen (fast att den stått hela natten).

Det visade sig vara bromsservon/pumpen som gick HELA tiden och blev alldeles för varm och började till slut att lukta konstigt.

Nån givare som var trasig som fick pumpen att försöka öka trycket i bromssystemet fastän att det inte behövdes.

Detta åtgärdas just nu av nybilsgarantin..
Missljud AC (kompressor bytt)

Ja, så tänker jag också.. och m&a[…]

Car Play är Apples variant för iPhone av[…]

Luftfjädring V90

Lite skumt med luftfjädring endast bak som h[…]

Volvo gör ingen skillnad på olika klim[…]