NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Geol
Jag får inte upp bakluckan på min Volvo S40 2005:a 1,8 liters motorn. Jag hade detta problem tidigare och lämnade in bilen på en verkstad, de kunde inte lösa det. Sedan lämnade jag in den på Volvo som ringde och undrade vad probelemt var, de fick upp den direkt. Nu har jag samma problem. "Spaken" känns stum och låset svarar inte. Allt är ju elektroniskt och det finns inget lås att stoppa in någon nyckel. Någon som kan ge mig något tips. Själv är jag fullständigt oteknisk och novis.
Byt ut låset. Kostar 1050kr på Volvo sen tillkommer kostnad för lack. Sitter med bara 4 skruvar så det är enkelt att byta. Går ej att bara byta själva låset utan hela plastbiten med Volvo loggan på måste bytas ut. Levereras grundmålad och vill man inte lakera den så klär man den i kolfiber som jag gjorde.
av Geol
HiFimicke skrev:Byt ut låset. Kostar 1050kr på Volvo sen tillkommer kostnad för lack. Sitter med bara 4 skruvar så det är enkelt att byta. Går ej att bara byta själva låset utan hela plastbiten med Volvo loggan på måste bytas ut. Levereras grundmålad och vill man inte lakera den så klär man den i kolfiber som jag gjorde.
Tack för tipset, det är inget jag ger mig på själv, men har vidarebefodrat ditt tips till en som kan. Tack! Ser att du jobbar med billjud, jag skulle så gärna vilja ha MP3 möjligheter i bilen. Men vad jag vet finns inget uttag, har du några tips hur man gör?
gummilist

@ShogunX , Kan du länka nån text om d[…]

Volvo on call

VoC-enheten sitter inte i takkonsolen, där fi[…]

(Tack för paketet!) Det var så lite,[…]

Fick hem nya torkarblad och fick tillfälle at[…]