NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Crumar
Det bildas fukt i framlyktan innanför glaset, speciellt denna årstid och efter tvätt.
Hur ser konstruktionen ut? Är detta läckage vid någon packning eller fabrikationsfel??
Det känns litet irriterande även om det hittills inte påverkat funktionen i sig...
Användarvisningsbild
av Hedda
Har hört att de bildas kondens innanför lycktorna pga av den stora temperaturskillnaden så här års de tränger in på nåt konstigt sett har ingen förklaring... de sa de på volvo när min mor hade samma problem
Användarvisningsbild
av henka35
Eller vänta på solen och sommaren :roll:
av Crumar
Problemet är att det försvinner & kommer tillbaka, bara på ena lyktan dessutom.
Det känns mest irriterande och ser egentligen inte värst bra ut...frågan är ju bara om det i längden förstör något som då kostar pengar att fixa :???:
av dieselputte
Fick fuktproblem i samband med Xenon konvertering av helljuset och jag blev av med mitt problem med hjälp av ett par påsar "Sicagel" som normalt finns som fuktskydd i orginalkartonger till tex datorer , hemelektronik etc. Jag fixade dessa påsar från en lokal radiohandlare. Dessa påsar kan dock bli mättade med tiden och då är det bara att torka dom i ugnen. Det som kan ta mest skada av fukten är elektroniken till orginal Xenon ljuset samt att reflektorn förstås.
av john.h
Hade precis ett sådant problem med min C30 08a, lämnade in den på volvo och fick en ny lampinsats
Crumar skrev:Det bildas fukt i framlyktan innanför glaset, speciellt denna årstid och efter tvätt.
Hur ser konstruktionen ut? Är detta läckage vid någon packning eller fabrikationsfel??
Det känns litet irriterande även om det hittills inte påverkat funktionen i sig...
Användarvisningsbild
av Fellow
Alltså, om man ser till att tätar ordentligt runt om med silikon eller vad fan man vill använda, butyltejp t.ex. så är de in i ugnen för att få bort den fukt som finns och täta sedan runt glaset så ska du se att de blir bra:)
AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]

Vårda v90 2025

De där har väl i princip ingen underreds[…]