NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lazy
Har fått nummerplåten bak saboterad på min V50 och beställt en ny, ser att det sitter totalt 6st.klämmor på övre delen och på sidorna av hållaren, min fråga är om jag behöver något speciellt verktyg för att släppa på dessa så de inte går sönder och jag åker på att byta hållaren till nummerplåten också?

Alternativet är väl att åka till Bilia och be om hjälp, men om det är lätt att fixa så gör jag det själv. :D
av Lazy
Jag får testa med en skruvmejsel och försiktigt lätta på klämmorna till skylten och hoppas att det funkar. :D
Användarvisningsbild
av opA
Väldigt offtopic men fy fan för att få sin splitternya bil saboterad så fort..

Hoppas allt löser sig, Ynot !
av Lazy
opA skrev:Väldigt offtopic men fy fan för att få sin splitternya bil saboterad så fort..

Hoppas allt löser sig, Ynot !
Ja tack det löser sig, på min bil hade någon/några personer "bara" repat/skrapat sönder bakre reg.plåt, men på bilen framför (bilarna stod parkerade på en öppen gata och det hände på dagtid!!!!) fanns det repor på både reg.plåten och bakluckan, det är så j...a tråkigt att det finns människor som håller på med sånt här. :-(O)
av Kluster
Lite OT men jag hade haft min nuvarande bil i 2 v då jag fick främre regskylten avsliten från fronten. Kvar blev två hål från skruvarna i plasten..... :-(O) så skottpengar på dessa, ja. Minst!
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
Kluster skrev:Lite OT men jag hade haft min nuvarande bil i 2 v då jag fick främre regskylten avsliten från fronten. Kvar blev två hål från skruvarna i plasten..... :-(O) så skottpengar på dessa, ja. Minst!
Surt..

Men apropå OT och plast.. Hur tror ni de kromade skylthållarna i plast står sig under sommaren? Tänkte svänga in på Jula och inhandla en av följande art: http://www.jula.se/nummerskylthallare-krom-130120

/Christian
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
poseidon skrev:Det är väl ingen pizzaracer du har Christian?
Du är ju bara sur för att jag inte köper ett HS.. Nej, men faktum är att jag tycker de svarta reklamhållarna ändå tar priset. Tanken den här gången var faktiskt att lämna iväg den till en hobbylackerare som kan göra den pianosvart. Det skulle se lite kul ut faktiskt om jag hade krom då allt annat är svart och rött. :wink:

Den som rushar,
Christian
AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]

Vårda v90 2025

De där har väl i princip ingen underreds[…]