NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nordis
Jag har en S40 T5 AWD -05

En underbar bil som jag inte har haft ett enda problem med.

Det jag undrar över är om nån vet om det finns nåt sportavgassystem till min med fyrhjulsdrift.

Det finns till vanliga T5:an, men den passar ju inte till AWD

Den måste ju se lite annorlunda ut när man har drivning dit bak också.

Jag har letat nästan överallt men jag har inte hittat nån som har till AWD.

Till alla andra modeller finns det ju till AWD men inte S40.

Och jag bor lite avsides så att åka till nån firma och låta dom ta måtten och bygga ett är uteslutet.

Så om det är nån som vet nåt så är jag väldigt tacksam.
av nordis
Jo just det ja...jag kom nu på att jag hade sett ett där, men då var det ju priset som var lite väl i överkant.

8750:- känns lite saftigt när det går på 3000:- mindre hos andra för en vanlig T5:a

Dom har ju billigare där hos sam (inte då till awd förstås) jag förstår inte riktigt vad som är skillnaden. Är det så att på dom dyrare så är det 2 utblås på varje sida eller? Inte enligt deras bilder i alla fall, men vad ska jag veta. Är det nån som kan förklara?

Och varför har dom inte dom billigare till AWD???

Nåja det enda jag vill ha är lite tuffare ljud och det känns onödigt att punga ut med 3000 extra i fall att det finns billigare till AWD.
Användarvisningsbild
av V50AWD
Hej.

Jag tycker du skall kontakta Ferrita och höra med dom. Jag var i Köping hos Feritta nu i vintras och dom använde min bil som mall, så det bör finnas ett färdigutveklat system till S40N/V50 T5 AWD nu. Priset ligger nog runt 6000 inkl. montering. Sen får jag inte glömma och säga hur otroligt nöjd jag är med deras produkt!

/Henke

Huvudkontorer i Växjö troligtvis. Ring d[…]

Missljud AC (kompressor bytt)

Ja, så tänker jag också.. och m&a[…]

Car Play är Apples variant för iPhone av[…]

Luftfjädring V90

Lite skumt med luftfjädring endast bak som h[…]