NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vallejensen
Halloj!!

Jag har en V50 D5 -08 och på den sitter det ett slang stopp eller vad man ska kalla det, man kan inte få i ett lastbilhandtag på tankstationen utan måste använda personbilshandtaget.

Problemet är att i skogen där ja bor är närmaste pumpen en lastbilspump och bör kunna tanka där.

Min fråga är hur får man bort det svarta plastringen med lilla plåtluckan i för att kunna tanka med lastbilshandtag???

Tackar för svar mvh valle
Användarvisningsbild
av opA
Hmm.. det är någon diesel-V50 på Garaget.org som tagit bort "stoppet" i fyllningshålet och satt dit ett för lastbilshandtag..

Du kan ju kolla runt lite på Garaget.. han har till och med en bild i sitt galleri på skillnaden.. men jag ska försöka hitta honom..
Användarvisningsbild
av opA
Brandt skrev:http://www.garaget.org/?car=126942

Kan det va denna du menar?
Stämmer bra detta.. tackar !

vallejensen:
Ta och PM:a han från garaget och fråga hur han gjorde om du inte får svar härifrån :)
Användarvisningsbild
av jockas
Lite ot men bara en fråga: Är det inte hysteriskt jävla tryck i lasbilspumparna? Därför man har olika personbil/lastbil? Har för mig att jag hört nån historia om någon som dränkte sig själv och bilen när det va kö till personbilspumpen..
AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]

Vårda v90 2025

De där har väl i princip ingen underreds[…]