NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bogus
Ska göra samma sak snart, alltså eftermontera dragkrok på min v50. Men jag tänker montera själv och pratade med min volvohandlade och de tar runt 3000 för dragkroken och sen några hundralappar för att man åker in när allt är monterat och kopplar in deras dator i bilen och "aktiverar" elen i dragkroken.
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
Bogus skrev:Ska göra samma sak snart, alltså eftermontera dragkrok på min v50. Men jag tänker montera själv och pratade med min volvohandlade och de tar runt 3000 för dragkroken och sen några hundralappar för att man åker in när allt är monterat och kopplar in deras dator i bilen och "aktiverar" elen i dragkroken.
Sen måste kalaset registreringsbesiktigas också!

Som Poseidon skrev, det kostar att ligga på topp! Sen vette tusan, förutsatt att bilen din inte är lite sportig, om det är värt de extra slantarna för ett avtagbart. På min C30 såg det helt okej ut med ett fast!

/Christian
av Peckham
Javisst kostar det att ligga på topp =)

Jag har tummen mitt i näven så montera själv är uteslutet! Men att köpa ett och be nån snäll kompis montera kanske vore nåt.....!

Min bil är väl sådär sportig, ett drag skulle dock förstöra sportlooken totalt tror jag =)
av greenbay
Eller Jkp bildemontering. Jag köpte rubbet för ca 1600 kr. Grejerna var som nya, kulan aldrig använd.
Montera själv gick lätt, men det tar tid när man inte gjort det innan. TIPS! Montera 12V uttaget i bagaget samtidigt, i stort alla moment är gemensamma, 2 minuters extra jobb blir det, max!.
Greenbay
AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]

Vårda v90 2025

De där har väl i princip ingen underreds[…]