NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Satt och funderade på om jag ska måla oken. Hur gjorde ni?

Målar man dem på plats eller skruvar av dem och hänger upp? Ni kanske plockade bort dem helt och hållet?

Jag har aldrig bytt några bromsskivor så jag har ingen som helst aning om hur bromspartiet sitter ihop :oops:

/Christian
Lättas är att måla dom på plats. Spraya inte på färgen för då släpper det lättare. Spruta ut färg i locket och pensla på färgen istället. Måla många lager tills du ser att det täcker bra. Bromsskivorna sitter skruvade med en eller flera skruvar.
hejnr2 skrev:tja, hissa upp bilen, ta bort däckena, ta hammarlacksfärg, o liten pensel sen e de bara o måla!! enklare än så blir de inte! =)
Det var ungefär så jag hade tänkt mig, för att inte säga exakt :mrgreen: Trodde inte att det skulle vara så enkelt bara!

Har sökt och sökt men aldrig hittat det slutgiltiga svaret. Troligtvis så kommer även någon att gå emot detta.. men då ska det vara ett riktigt bra argument! ;-//

Tack!
/Christian
1. Jag hissar upp bilen.
2. Rengör först med stålborste.
3. Tryckluft.
4. Bromsrengöringsspray.
5. Tryckluft.
6. T-röd.
7. Tryckluft.
8. Målning.

Kan även bli så att jag kanske skruvar lös oket och hänger upp det i hjulhuset... dock med samma rengöringsprocedur.

/Christian
En fråga bara,använde du ny loctite/gänglim på bultarna till oket efteråt ?
Värme i kupén laddhybrid

Nu var det lite höstkyligt imorse 8 grader. H[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]

När lampan för låg nivå t&au[…]

Volvo 740 fördelare

Vevaxelgivaren....