NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av usf
Hej alla!

Då var det dax att lägga in min första tråd här på jagrullar. :P Det anser jag är ganska lämpligt då jag kommer att beställa en ny v50 på måndag (2010-03-15) och skulle vilja ha lite synpunkter angående utrustning, bra att veta, etc alltså synpunkter. Info angående bilen jag kommer att beställa är som följer:

Volvo V50 2.0D
-Momentum paketet
-Svart metallic.

Tillval:
-Bakre mittarmstöd med mugghållare.
-Lågt Sportchassi
-Nyckelavstängnings krockkudde passagerare fram
-High Performance ljud anläggning.
-Zaurak fälgar.
-Gummi mattor runt om.
-Takvinge.

Är det något mer som jag skulle kunna tänkas behöva?

Mvh

usf
Senast redigerad av 1 usf, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av SvenB
Bagagerumsmatta
Om du har tillgång till parkeringsplats med eluttag: Elmotorvärmare & kupekontakt.
av Robbinb
helt klart måste du ta laminerade glas, jag har inte det men min polare har det och det märks helt klart att det är skillnad... sen är det ju flera hundra procent bättre i säkerhetssynpunkt om du skulle få en sidokrock, volta eller om någon tjuv försöker komma in i bilen...
Användarvisningsbild
av StringerBell
Robbinb skrev:flera hundra procent bättre i säkerhetssynpunkt om du skulle få en sidokrock, volta
På vilket sätt är det bättre att det blir mycket svårare för räddningspersonal att komma in i bilen? :???:
av usf
KKR skrev:Bagagerumsmatta
Om du har tillgång till parkeringsplats med eluttag: Elmotorvärmare & kupekontakt.
Det är gummi mattor runt om. :wink: inkl bagagerumsmatta.
Har faktiskt tänkt på det men det kommer jag nog att efter montera då sambons far äger strömkvists bil och el.
av usf
Robbinb skrev:helt klart måste du ta laminerade glas, jag har inte det men min polare har det och det märks helt klart att det är skillnad... sen är det ju flera hundra procent bättre i säkerhetssynpunkt om du skulle få en sidokrock, volta eller om någon tjuv försöker komma in i bilen...
Det skall jag helt klart lägga till då. tack.
Användarvisningsbild
av opA
Solfilm 5 rutor.. ser skitsnyggt ut på en svartmetallic V50 ( jag vet.. jag äger en ;) ) samt att det är väldigt skönt med en sval bil på sommaren.

Ska din säljare kunna fixa så det är monterat vid leverans !
Användarvisningsbild
av opA
Stänkskydd fram och bak ! En liten och billig investering som både skyddar din egen bil samt bakomkörande bilar.

( Sorry för dubbel-post... "Ändra"-knappen fungerade inte ;-// )
AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]

Vårda v90 2025

De där har väl i princip ingen underreds[…]