NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nike81
Hej!

Har gått och skaffat mig en S40 2.0D Kenetic -08 (facelift)

Ville ha en med mer utrustning, men pris/mil och skick var så lovande så kunde inte tacka nej.

1: Har ett önskemål att kunna spela musik via USB minne. Hade så i min förra bil, var alldeles underbart!
Såg att volvo hade en sådan lösning på deras hemsida USB och iPod® Music Interface. Har ingen Ipod så det struntar jag i. Men USB. Har nog den enklaste stereon idag.

2: En sådan där lite vinge som sitter på bagageluckan. Finns det sådana att köpa pirat, men ändå har utseende och passform som uppfyller org? Tycker mig sett att vingen på -08 vs -07 är lite annolunda. Kan det stämma?

3: Funderar på att skaffa en effekt-box eller liknande. Finns det något företag att rekomendera? Såg att bsr hade en som gav tot 166hk

4: Sänkningsfjädrar. Sitter 17" hjul på sommarn och vintern. Några fjädrar som sänker bilen lite. Kanske 20-30 mm. Vil helst inte byta dämpare då bilen just passerat 3000 mil och bör ha många år kvar.

Tacksam för förslag och idéer. Kom gärna med fler påhitt som kan vara skoj att ha :)

//Niklas
Du kan ju alltid använda AUX-ingången som finns i förvaringsutrymmet mellan framstolarna, de flesta musikspelarer har en AUX-kabel om inte så finns dessa som tillbehör till spelaren.
Men att koppla USB minnet till den går ju inte.
jumu01 skrev:Du kan ju alltid använda AUX-ingången som finns i förvaringsutrymmet mellan framstolarna, de flesta musikspelarer har en AUX-kabel om inte så finns dessa som tillbehör till spelaren.
AUX kabel i ena änden och USB i andra så ska de väl fungera ?
Finns det något sådant att köpa?
opA skrev: AUX kabel i ena änden och USB i andra så ska de väl fungera ?
Jag är väldigt tveksam att endast ett USB minne skall fungera om du får tag i sådan kabel, jag tror nog att enheten du kopplar till behöver egen "operativ enhet" vilket USB minnet saknar då den är passiv, har inte provat, men därimot både musikspelare o mobil fungerar klockrent med AUX-kabel.
opA skrev:
jumu01 skrev:Du kan ju alltid använda AUX-ingången som finns i förvaringsutrymmet mellan framstolarna, de flesta musikspelarer har en AUX-kabel om inte så finns dessa som tillbehör till spelaren.
Nej, det gör det inte. Någon sådan adapter lär aldrig utvecklas heller. Du har en analog 2 kanalig ingång=Aux
och En högst digital ingång för kommunikation i USB.
hur billig var bilen? dä lägger ju massa pengar på att bygga om bilen till annan utr

ustning & "annan" motor, låter som du var aningen ivrig när du köppte bilen, blir totalpriset verkligen billigare än att ha köpt en bil som hade USB & en starkare motor m.m.
Hittade dendär aux ingången. Njuter nu av ljudet från MP3 spelaren. Men får nog vända mig till volvo och kolla vad en usb ingång kostar. Troligen blir det för dyrt.

Jo, nog fick jag tag i rätt bil. En 2.0 D vs D5 är för stor prisskillnad för det ska vara försvarbart, även om en effektbox kostar ca 8000 kr. Utrustning samma sak. Har inte sett någon S40 med usb, men önskar sådant. Ville ha en bil som hade gått lite mil till bra pris, det fann jag efter mycket letande :)

Nu bilr det bara sätta lite personlig stil på den :)
Värme i kupén laddhybrid

Nu var det lite höstkyligt imorse 8 grader. H[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]

När lampan för låg nivå t&au[…]

Volvo 740 fördelare

Vevaxelgivaren....