NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Robbinb
Då jag inte kan sänka min bil så fruktansvärt mycket för jag behöver höjden så har jag kollat på lite olika alternativ, självklart original...

enligt min kompis som beställt en 1,6D v50 R-design säger att eDRIVE sänkningen ligger på 1cm, och sportchassiet ligger på 2cm.

så 1cm hade kanske vart något tänkte jag och ringde till bilia i sävedalen..

-nepp, sa dem.. det går inte att sänka min bil för det finns ingen sänkningssats till den..

så jag sa att det fanns ju sportchassie och det fanns 1,6 drive sänkningen, så han började söka lite och sa att det finns 20 olika sorters fjädrar och han visste inte vilken som det skulle vara isf...

så om ni har mer info om detta eller kanske tom artikelnr så hade det vart till stor hjälp...
av Feedan
Robbinb skrev:Då jag inte kan sänka min bil så fruktansvärt mycket för jag behöver höjden så har jag kollat på lite olika alternativ, självklart original...

enligt min kompis som beställt en 1,6D v50 R-design säger att eDRIVE sänkningen ligger på 1cm, och sportchassiet ligger på 2cm.

så 1cm hade kanske vart något tänkte jag och ringde till bilia i sävedalen..

-nepp, sa dem.. det går inte att sänka min bil för det finns ingen sänkningssats till den..

så jag sa att det fanns ju sportchassie och det fanns 1,6 drive sänkningen, så han började söka lite och sa att det finns 20 olika sorters fjädrar och han visste inte vilken som det skulle vara isf...

så om ni har mer info om detta eller kanske tom artikelnr så hade det vart till stor hjälp...
Använder inte Volvo färgangivelse på fjädrarna för olika egenskaper också? Det gör väldigt många andra åtminstone.

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]