NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jackoo
#380278
Ska till våren köpa nya fälgar till min v50, men vad ska jag ha???
Bilen är inte sänkt och kommer inte att bli, mest intressant är 18" Vilken däck dimension?

Förra årets fälgar med 235/40/18. Hög som ett hus... så detta bör ju försöka motverkas...

Bild
Bild


Vad tycker ni passa på Vinröd metallic? svarta fälgar/ silver / Titan?
Gillade dessa med svart och crome, men den ser ju så jävla hög ut!
Användarvisningsbild
av opA
#380294
Eftersom du fortsätter att vilja ha 18" på bilen lär du nog bli tvungen att sänka bilen om du vill ha den lägre.

Till 18" är de väl 40 eller 35 profil som gäller och 5mm hit eller dit märker du nog ingen skillnad på höjden med.

( Som jag brukar säga får någon annan säga sitt om jag har fel då jag inte är någon höjdare på detta med däckdimensioner :mrgreen: )
av jackoo
#380396
chrissofsweden skrev:Hur stor "känns" skillnaden mellan 18" och 19"? Jag sitter själv och funderar på vilken storlek jag ska välja..?

Om man tar 18" lär man sänka för att det ska se vettigt ut? Klarar man sig ifrån detta utifall man tar 19"?
/Christian
Priset på fälgar och däck skiljer iaf på ett antar 1000 lappar.

Men samma sak undrar? 19, klarar man sig utan sänkning?

V50/s40 går ju inte sänka utan problem?! dock sak vi inte förstöra tråden med prat om sänkning.
Användarvisningsbild
av opA
#380406
Ja, bilen blir ju inte direkt lägre om ni sätter på större fälgar än 18" ... :roll:
#380408
Okej, så 18" räcker för att det ska se riktigt bra ut?

Personligen så trodde jag aldrig att jag skulle säga detta, men R-fälgarna ser så jäkla bra ut på V50.. Jag vet att det är en synd att skriva så men jag är helsåld.. i alla andra fall har jag inte gillat dem men på V50.. mumma..

Lånat lite bilder från Garaget

19" Ägare: Lowfat
Bild

18" Ägare: takida
Bild

19" Ägare: Robbiz
Bild



/Christian
av jackoo
#380454
Jag spyr på R fälgar men dom ser fan bra ut på v50 måste jag hålla med om....
Fler åsikter?

Vad tycker ni för färg passar v50? silver? svarta fälgar?
#380483
jackoo skrev:Jag spyr på R fälgar men dom ser fan bra ut på v50 måste jag hålla med om....
Fler åsikter?

Vad tycker ni för färg passar v50? silver? svarta fälgar?
Jag vet och håller med dig!! Det är det jag menar.. jag spyr också på dem, men på V50 är dom fan bra snygga! :)

Det är frustrerande.. själv ska jag ha ett par till en Passion Red så vi kanske strävar mot samma mål?

Jag tror inte på silvriga i den benämningen som originalfälgarna brukar vara. Tyvärr tror jag inte på svart eller grått heller.. utan jag ser framför mig hur en med "borstat stål" skulle göra sig bra på bilen, eller silver & svart i kombination.

Den här bilden illustrerar hyfsat vilken färg jag själv jagar.

Bild lånad från Garaget.se. Ägare: Takida 18"
Bild


/Christian
Leasing bildäck

Det låter som någon slags missför[…]

Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man kör[…]

Säger det något särskilt att det k[…]

Hej alla Volvovänner. Jag har en 745 -90 med[…]