NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

om en bakdörr öppnas så kan nån ha gått in eler ur bilen, då upplyser bilen dig om att ingen är bältad bak. Texten försvinnern när du kviterar at du läst texten (read knappen)
Nu var det iofs inte åsikter om huruvida man ska ta bort denna funktion eller inte som efterfrågades utan om det går att ändra så att det inte kommer upp bältesmeddelande bara för att man öppnat en bakdörr.
Jag funderar på en V50 nästa gång och öppnar varje gång bakdörren för att ställa in mina kryckor och detta meddelande känns som något jag gärna kan vara utan i så fall.
Bosa skrev:Nu var det iofs inte åsikter om huruvida man ska ta bort denna funktion eller inte som efterfrågades utan om det går att ändra så att det inte kommer upp bältesmeddelande bara för att man öppnat en bakdörr.
Jag funderar på en V50 nästa gång och öppnar varje gång bakdörren för att ställa in mina kryckor och detta meddelande känns som något jag gärna kan vara utan i så fall.
Fast det var ju kanske lite hårt. Det är inte ett jobbigt problem. Allt man behöver göra är att sträcka lite på långfingret och "dutta" till Read så försvinner meddelandet 8)

Detta säger jag för att bilen i övrigt är helt underbar! :-)-)

/Christian
Hårt?
Jag bara undrar om det är nån som vet om det går att inaktivera den funktionen precis som jag kunde få bakrutetorkaren inaktiverad på V70n hos Volvo, som standard körde den bakrutetorkaren när jag la i backen om torkarna på framrutan var aktiverade men jag ville inte att det skulle fungera så. :)

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]