NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av s80
Subwoofer pkt från en 2007, passar denna 2004 årsmodell??

Finns det ochså färdigdraget så det e bara å klicka i eller måste man dra kablar??

har premium sound paket i bilen

v50 t5 2004
Användarvisningsbild
av s80
Jaha då har man löst detta på ett bra å smidigt sätt

installerade subwoofer och tankade ner mjukvara på volvo och funkar klockrent...det var inte så svårt att montera denna så att säj:)
av Pippolei
skulle du kunna beskriva hur du gjorde och gärna visa några bilder på resultatet så skulle det vara kanoners!!

Jag har funderat på en sub själv eftersom premium-sound stereon har ett kanonljud förutom låg-register bas.
Användarvisningsbild
av s80
Ja till och börja med skrev jag ut en manual på volvocars.se där de står de olika arbetsmomenten för att installera subwoofern.

Kändes en aning rörigt via beskrivningen men ändåså bra att ha om man inte fattar själv anser jag

ja kan lägga upp en bild på resultatet inom kort.

och ljudmässigt blev det mkt tyngre, basen gör ett kanonjobb enligt min mening...
av Pippolei
Låter verkligen som något jag skulle kunna tänka mig att försöka installera, även om man har tummen mitt i handen.

Var köpte du suben? På skroten,volvohandlare eller är det ett annat märke än vad volvo använder?
Användarvisningsbild
av s80
Basen köpte jag beg, från en v50 2007

Inkoppling av suben är inte svårare än ngt annat, kopplas in på kontakter och remote kabeln finns färdigdragen.

Sedan måste det tankas mjukvara på volvo för att aktivera subben.

Allt som allt, detta kan göras av vem som helst näst intill med hjälp av manualen.

Nypris inkl.montering på volvo kostar 7.000kr drygt,Skroten finns inga och annonser ja det kommer väl en gång per år:)) ja betalade 1500 för basen och 200 kr för mjukvaran.

OBS! Passar endast med high performance eller premium sound ljudpkt.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Om ni använder sökfunktionen så finns det redan en mängd bilder och beskrivningar av detta.
Jag har även en tråd hur man installerar denna till bilar som inte kan ha sub original.
av Pippolei
s80 skrev:Basen köpte jag beg, från en v50 2007

Inkoppling av suben är inte svårare än ngt annat, kopplas in på kontakter och remote kabeln finns färdigdragen.

Sedan måste det tankas mjukvara på volvo för att aktivera subben.

Allt som allt, detta kan göras av vem som helst näst intill med hjälp av manualen.

Nypris inkl.montering på volvo kostar 7.000kr drygt,Skroten finns inga och annonser ja det kommer väl en gång per år:)) ja betalade 1500 för basen och 200 kr för mjukvaran.

OBS! Passar endast med high performance eller premium sound ljudpkt.
Går det att eftermontera en sub på min my05 med premium sound tros?
Finns det kablage färdigdraget mm?
Byte multirem mild hybrid B4

Vida blev ju Webbaserat 2013 så tror ingen s[…]

V 60 2020

Dåliga dämpare, standardfel. Byt dom.

Xc40 bensin köpråd

Hej. Frun är inne på att köpa en […]

Hittade denna också från en gammal tr&[…]